THE SECRET

Monday, July 28, 2008

Communicatie met je relaties is noodzakelijk

Het is verbazingwekkend dat je van de meeste mensen niets meer hoort, nadat je in contact met elkaar bent gekomen. je hebt met elkaar gesproken en visitekaartjes uitgewisseld. En dat was het dan. Dat is natuurlijk jammer. Waarschijnlijk is het voor de meeste mensen handig om en soort stappenplan te volgen om in contact te blijven.

1. Organisatie.
Als je iemand gesproken hebt, schrijf dan meteen op het visitekaartje de belangrijkste punten van je gesprek op, zowel zakelijke als persoonlijke punten. Schrijf ook op wat je beloofd hebt, bijvoorbeeld dat je naar de website zult kijken.
Als je terug thuis op op kantoor bent, zet je de informatie meteen in een systeem, bijvoorbeeld Microsoft Outlook. Deze informatie kun je rubriceren, bijvoorbeeld naar beroep, hobbies, vakkundigheid, kinderen et cetera.

2. Binnen 48 uur actie ondernemen. Zet zelf de eerste stap: mailen of bellen. Niet te lang wachten, anders weet men niet meer wie je bent. Als je communiceert, refereer dan aan het gespreksonderwerp. Spreek meteen een volgende ontmoeting af. de beste relaties worden onderhouden door middel van persoonlijk contact.

3. Blijf in de aandacht van je relaties. Stuur nieuwsbrieven of gebruik een emaillijst of stuur de mensen naar je weblog. Maar ga ook eens per week met een van je contacten lunchen of koffie drinken.

4. Hoe meer je communiceert met anderen, hoe bekender je wordt. Men zal des te vaker bij je aanklopoen vanwege je expertise. Als men om hulp vraagt, help dan of stuur ze naar iemand die kan helpen. Zo zal men zich je herinneren. En zo zul je echt successen boeken met netwerken.

Tenslotte:
Neem er de tijd voor om relaties op te bouwen door in contact te blijven met de mensen die je ontmoet. Anders zul je net zo zijn als 90 % van de mensen die niet netwerken. Je zult er verbaasd van staan hoeveel nieuwe relaties je op zult bouwen als je de tijd neemt om het te laten gebeuren.

Tuesday, July 08, 2008

Last van ochtendhumeur?

Misschien heb je niet echt last van een ochtendhumeur, maar:

- je wilt liever in je bed blijven liggen
- je hebt niet echt zin om naar je werk te gaan
- je bent al moe als je er alleen maar aan denkt dat je ook nog de kinderen naar school moet brengen, naar zwemles, naar de muziekschool
- je voelt je, met alles wat je doet, ook nog eens helemaal niet gewaardeerd.

Je zegt tegen jezelf dat je sterk bent en dat het best goed gaat. Maar je weet dat een beetje meer rust je goed zou doen. Ja, je moet goed voor jezelf zorgen, een lekker bad nemen of naar de sauna gaan. Op tijd naar bed, gezond eten. Ik hoef je niks te vertellen. Je hebt ook wel eens gedacht dat meditatie of yoga je goed zou doen. Maar wie heeft daar nou de tijd voorr?

Wat mijzelf veel goed gedaan heeft en niet eens veel tijd gekost heeft, was naar cd's luisteren. En dan niet naar een muziek cd., maar naar ontspanningscd's, geleide meditatie op cd. Cd's over chakra's. En inspirerende cd's en affirmaties op cd.

Mijn allereerste ontspanningscd kreeg ik van mijn psycholoog. Er werd me verteld hoe ik mijn ledematen een voor een moest ontspannen. De adviezen op de cd werkten goed, maar ik vond de stem niet zo prettig. Dus ik ben op zoek gegaan naar andere ontspanningscd's. In New Age winkels zijn er volop te koop. Alleen jammer dat het meeste nog in het Engels is. Maar tegenwoordig kun je ook via internet wel wat Nederlandstalig vinden.


Als ik naar ontspanning of fantasie luisterde, zette ik de cd 's avonds als ik naar bed ging op. Meestal viel ik heel snel in slaap, maar de woorden werkten toch op me in en ik werd tevreden en ontspannen wakker.
Inspirerende teksten en affirmaties kun je in New Age winkels kopen, maar tegenwoordig ook via internet downloaden en op je MP3 speler zetten. Je kunt er 's morgens naar luisteren, of op de fiets of in de auto. Vanzelf wordt je dag dan veel vrolijker en meer geïnspireerd..

Dus voor een vrolijkere ochtend zonder ochtendhumeur en een vrolijkere dag: Zet wat ontspannende en inspirerende teksten op je MP3 speler. Luister 's avonds,zodat de teksten op je onbewuste doorwerken en je 'smorgens vrolijk opstaat. Of luister 's morgens of overdag. Het kost vrijwel geen tijd en je knapt er van op!
Probeer gratis affirmaties. Luister HIER
Liefya
Annelies Hilgers

Saturday, June 28, 2008

Mailinglijst: 5 gouden tips

Voor iedereen die met internet zijn geld verdient is het belangijk een goede mailinglijst op te bouwen. zoals ze zeggen: the money is in the list

Hoe doe je dat dan?
1. Schrijf een kwalitatief goed artikel. Als je goede, interessante informatie geeft in je artikel, informatie die tot actie leidt, dan zal de lezer op zoek gaan naar meer informatie van jou.

2. Link. Zet bij je artikel een link naar je website, waar je nog meer fantastische informatie voor de lezer hebt.

3. Nu pas vraag je via een optin formulier naar zijn mailadres, zodat hij nog meer goede informatie van je kan krijgen.

4. Follow up. Je toekomst en je geld liggen in de follow up. Geef via je nieuwsbrief steeds meer goede informatie, voordat je om een koop vraagt.

5. TGC. TGC betekent Take Good Care of your list. Zorg goed voor je lijst. We hebben woorden als traffic/verkeer en mailinglijst. Maar het gaat om mensen met een hoofd en een hart. Beantwoord de vragen. Stel hen vragen. Zorg goed voor hen en zij zullen goed voor jou zorgen.

Tuesday, May 27, 2008

Mijn ideale klanten

Een paar eigenschappen die mijn ideale klanten hebben:
- ze zijn positief
- geïnteresseerd
- optimistisch
- ze hebben verantwoordelijkheidsgevoel
- ze kunnen omgaan met internet
- het zijn netwerkers
- ze willen graag iets nieuws proberen

Waarom hou ik ervan om met deze ideale klanten te werken?
- ze doen meer dan per se nodig is
- ze zijn inventief, hebben goed ideeën
- ze willen het proberen, zelfs als ik nog bijna niets verteld heb; ze zijn nieuwsgierig
- ze willen samenwerken

Ik doe dus mijn uiterste best voor nieuwsgierige, inventieve,ondernemende, betrouwbare mensen die graag willen samenwerken.

Ideale klanten eye opener

Tijdens mijn cursus bij Nisandeh Neta (Open Circles)van afgelopen weekend heb ik een flink aantal eyeopeners meegekregen. De belangrijkste was: kies de ideale klanten. eigenlijk wil je geen klanten hebben die zeuren, het beter weten of die slecht zijn in betalen. Ook wil je niet dat de klanten bij jou komen omdat je de laagste prijs biedt.

Wat mijzelf betreft :ik wil geen klanten die vastgeroest zitten in hun opvattingen, of die het alleen maar beter weten. Ik wil geen mensen die hun afspraken niet nakomen En ik wil geen mensen die niet op tijd betalen. Ik wil ook geen mensen die mij alleen als hun klant willen hebben en niet open staan voor samenwerking.

Ik wil dat ze voor mij kiezen voor mijn begeleiding en mijn zorg. Voor de meerwaarde die ik bied. En ik wil graag kijken of we op de een of andere manier kunnen samenwerken.

Het is heel plezierig om alleen te werken met de mensen die je inspireren en je energie geven. En jij kunt zelf kiezen wie er mee mag doen. Je moet bedenken dat je bent met wie je omgaat. Dus jij bent je cliënt. Op die manier spaar je tijd en spaar je energie. Als je de goede klanten kiest en je ontdoet van vervelende klanten kan dat je inkomen verdubbelen.

Ondernemen

1. Heb een plan. 1 a4tje is genoeg. Stel je doelen. Niet alleen een inkomen, je hebt ook cash flow nodig en winst. Anders kun je beter een baan nemen.
2. Verzuip niet in je zaken. Bekijk eens per week de zaken van een afstand.
3. Focus. Al je bezigheden dezelfde richting op laten gaan.
4. Word een expert in jouw vakgebied.
5. Word een expert in marketing. 60 % van je tijd moet je aan marketing besteden.

Dit zijn een paar puntjes om te zorgen dat je baas over je business blijft en niet andersom. Het zijn precies de punten waar ikzelf op het ogenblik de meeste nadruk op leg.

Wednesday, March 19, 2008

10 fouten in netwerken en wat je eraan kunt doen

Wat is de goedkoopste en effectiefste manoer om je business te laten groeien?
Vind meer mensen die naar jou doorverwijzen, mensen die positief over jouw business praten.
En hoe vind ik die mensen?
NETWERKEN
Netwerken, maar dan wel op de goede manier. Je kunt wel 100 nieuwe mensen per maand ontmoeten toch geen extra zaken doen.

1.We snappen het doel van netwerken niet. Het gaat er niet om producten of diensten te verkopen, maar om in contact met mensen te komen die naar jou kunnen verwijzen.

2.We hangen alleen rond met mensen die we al kennen. Je moet er op uit gaan om nieuwe mensen te ontmoeten

3.We praten alleen over ons zelf. Niet doen! Focus je op de ander!

4. We beschrijven onszelf niet op een betekenisvolle manier. Vertel niet gewoon je business. Maar zeg iets als: "mensen hebben er veel baat bij als..."

5. We doen niets met de nieuwe contacten die we gemaakt hebben. de bedoeling is om op een betekenisvolle manier verder te gaan. Niet proberen om, nadat je een kaartje gegeven en gekregen hebt om alleen te gaan verkopen. Kijk vooral hoe je je nieuwe contact van dienst kunt zijn.

6.We maken geen kennis met de gastheer of gastvrouw of de organisator. Dat is een gemiste kans. Leer ze kennen. Zij op hun beurt kennen heel veel mensen!

7. We zijn geen goede koppelaars. We moeten leren de juiste mensen met ekaar in contact te brengen.

8.We komen alleen maar om gezien te worden. Als je naar een bijeenkomst gaat, plan het dan en wees aanwezig.

9. We stellen de verkeerde vragen. De beste vraag die je kunt stellen is: Hoe weet ik of iemand die ik spreek een goed contact voor jou is?

10. We wonen te weinig netwerkbijeenkomsten bij. Twee of drie keer per jaar is niet genoeg. Het moet twee of drie keer per maand zijn.



We

Thursday, February 21, 2008

Gratis boekje over ontgiften en detox voetenbad

Een gratis ebookje: ONTGIFTEN EN ELEKTRO DETOX
28 bladzijden:

Hoofdstukken:
1. Vervuiling van ons lichaam
2. Inname van toxische stoffen verminderen
3. Ontgiften
4. Elektro detox

Extra: vaak gestelde vragen over het bio energiser detox voetenbad

download hier:
ONTGIFTEN EN ELEKTRODETOX

Friday, February 15, 2008

Is jouw USP wel echt een USP?

Als je bij een netwerkmarketingbedrijf zit, weet je waarschijnlijk wel wat het USP, het Unique Selling Point van het bedrijf is. In je contacten vertel je dan ook netjes dat juist dat het unieke van jouw bedrijf of jouw product is. Maar helaas is het maar al te waar dat veel netwerkmarketing bedrijven op elkaar lijken en elkaar na-apen.

Ga eens voor jezelf na of dat wat jij over jouw bedrijf of product vertelt werkelijk uniek is. Vertellen vertegenwoordigers van andere bedrijven niet precies hetzelfde over hun bedrijf of product?

Als je klanten dat weten, moet jijzelf dat zeker ook weten, dus surf eens naar de USP's van andere bedrijven. Gewoon, via internet.

Als je dan ontdekt dat jij helemaal niet zo uniek bent met je bedrijf en/of product. doe er wat aan. denk zelf na warin jij het verschil zult kunnen maken. doe iets wat anderen niet doen. En laat dat weten. Succes!

Saturday, January 19, 2008

Your brain on multitasking

Voor één keer zet ik hier een Engelstalig bericht neer. Over mindfulness

If you're a programmer, you know that context-switching in a multi-threaded system isn't 100% free. There's overhead with tiny bits of time lost on each switch, as a new thread takes control. Well, it's the same way with your brain. Only a lot slower. And it doesn't look like
Brain 2.0, Now... with Multi-Processor Capability!
will be coming anytime soon.

And although there have been plenty of studies to show otherwise, the belief that multitasking will let us get more done continues. Think of how many times you've been on the phone with someone when you hear that little click-clack of their keyboard. (I hate that. I do it to other people, but I hate it when they do it to me.) And it makes me crazy when I'm trying to have a conversation with someone in the same room, while they're saying, "Uh-huh... yeah... I'm listening...sure, I can do this and talk at the same time...". You know who you are ; )

Our brains can't do even two independent things that require conscious thought, especially if those two things involve different goals. But that's OK, you might think, since multi-threaded systems on a single-processor aren't technically doing two things at the same time.. they're simply switching back and forth so quickly that they just appear to be processing simultaneously. But that's the problem... the brain isn't a computer, and in many cases the brain works much more slowly than a modern processor.

With each context switch, say, from the phone conversation to the email, there's a hit. And it's not a subtle hit. One of the things I really like about stress-management expert Jon Kabat-Zinn is that he sometimes offers seminars and workshops on time-management, but when you get there, it turns out his approach isn't about how you manage your file folders, but about mindfulness. Practicing mindfulness is like adding more hours to your day. If you're mindful, time slows down. You get more done, enjoy things more, and feel less stress. These are big claims, but anyone who's practiced mindful meditation or, like me, mindfulness-hold-the-meditation-thanks, will swear it's true.

So if you're stressed for time, do everything you can to resist the seemingly-intuitive notion that doing several things at once will save time. I know how hard it is to let that go, but study after study proves this wrong (here's another article from CIO magazine). Obviously there are exceptions, especially if you're quite content to let the quality of the work go down, or to be rude to the person you're talking to.

But imagine what it would be like if every time your co-worker, friend, spouse, lover, child wanted to say something to you and you turned and gave that person all your attention. End of story. No television sucking you into the event horizon. No glancing at the computer. No talking on the phone or checking your watch or reading a report... just 100% mindful, totally there, perfect eye contact, YOU. If you already do this now, that's awesome. If not, then if you try it--and I mean really try it--your family might think something's wrong with you. (One of those, "Who are you and what have you done with my husband?" moments.)

One tip: the brain finds it almost impossible to not turn to look at a television that's on (more on that in another post). So turn it off. If you must have television, make it a destination event. Something you do consciously like choosing to go to the theater. One of the worst things you can do to your brain (and family) is just have the TV on when you're doing virtually anything else but sitting down to watch a specific show. In other words, have a damn good reason for turning it on, and I swear you'll get more done (and have more energy... remember, television acts as somewhat of a temporary sedative to your brain. It literally sucks your energy, while simultaneously making you feel like it's helping you to relax. There's a great issue of Scientific American special edition on the Mind (volumne 14, number 1) that goes into a lot of technical detail about this).

If you want to get more done, be mindful.
If you want to have more time, be mindful.
Mindful means one thing at a time.
It's how the brain works, no matter how you try to convince yourself you can do it (although there is evidence that fast media/video-gamer kids are a little faster at switching. Not because they have a younger brain, but because their brains were more wired for this pace at a younger age).

As the Buddha might have said, when you're answering email, don't try to talk to someone at the same time. Be the emailing. ; )

Posted by Kathy on March 9, 2005 | Permalink

Hoe kun je meer uren aan je dag toevoegen?

Heb je constant te weinig tijd om alles te doen? Weersta dan vooral de neiging om een paar dingen tegelijkertijd te doen. Het zal dan altijd erger worden.

Het is niet prettig als je iemand belt en je merkt dat hij er met zijn aandacht niet bij is. Misschien zit hij aan zijn computer of merk je gewoon dat hij er met zijn hoofd niet bij is. Misschien doe jezelf ook wel eens zo. Het lijkt me duidelijk dat dat niet goed voor je relaties is. Als iemand niet de aandacht krijgt die hij verdient , houdt hij het snel voor gezien. Nieuwe relaties bouwen kost altijd meer tijd dan bestaande relaties behouden. Geef ze dus je volle aandacht.

Als je verschillende dingen tegelijkertijd doet is dat echt niet goed. Behalve als je tevreden bent met mindere kwaliteit werk of om onbeschoft te zijn tegen de persoon waarmee je in gesprek bent. Tja en beiden zullen je waarschijnlijk uiteindelijk tijd kosten.

Het is beter en bevredigender om met aandacht de dingen te doen die je doet. Vanzelf voelt het dan dat je meer tijd hebt. Vergelijk maar: als je het heel druk hebt vliegt de tijd voorbij. als je niets doet en je verveelt je gaat de tijd heel langzaam. Ga nu maar eens voor de gulden middenweg. Doe je werk op een rustige manier. Denk alleen maar aan het nu en geef al je aandacht aan waar je op dit moment mee bezig bent. Je hebt dan minder last van stress en je krijgt meer voor elkaar. Dat is bewezen. Probeer het eens een tijdje en je zult zien dat het waar is.

Er is een Engels woord voor rustig en aandachtig in het hier en nu bezig zijn: Mindfulness. Er zijn veel studies over mindfulness en ook trainingen. Later hier meer over.

(dit artikel is geïnspireerd door Kimklaverblogspot.com, 15-01-2008 How to add more hours to you day.

Wednesday, December 26, 2007

Doelen bereiken

VAN WWW.TIOUW.COM

Nieuwsbrief #129 Vrijdag 21 december 2007

De kracht van het bereiken je doelen is ze te vergeten



Deze cryptische zin geeft wel echt weer waar ik denk dat de kracht van je doelen verwezenlijken ligt. Mensen proberen vaak heel hard een bepaald doel te bereiken, maar het lijkt wel alsof het zo is dat hoe harder ze het proberen hoe meer het mislukt. Zeker wanneer iemand heel erg graag wil dat iets bereikt zou worden, dan levert het vaak meer frustraties op dan succes. Hier zijn een aantal oorzaken van te noemen en er zijn een aantal manieren om jezelf beter in staat te stellen je doelen ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

De eerste hint is dat het bijna altijd veel belangrijker is om de juiste richting aan je leven te geven, dan om hele specifieke doelen te bereiken. Ik weet dat veel trainers je juist proberen te leren om wel specifiek te zijn en echt naar een bepaalde uitkomst toe te werken, maar de regel is: hoe specifieker het doel is vastgelegd hoe kleiner de kans dat je het realiseert. De goede richting geven aan je leven is veel belangrijker. Heb je eenmaal richting voor je leven gevonden dan zal blijken dat je ook veel makkelijker in die richting vooruit zal komen en dat een en ander ook meer ontspannen zal verlopen. De kans om de goede richting op te gaan is veel groter dan een bepaalde uitkomst te bereiken.

De tweede hint is om je doelen niet te verwoorden, maar om ze in beelden te vatten. En dan niet in plakplaatjes op een stuk papier buiten je maar in je voorstellingsvermogen in je hoofd. Doelen moeten in je liggen en niet buiten je aan de muur hangen. Hoe meer details je met je inbeeldingskracht kunt bedenken hoe groter de kans wordt dat je het ook verwezenlijkt. Maak in plaats van een beeld een film, voeg geluid, geur en smaak toe. Check met je gevoel of er ook muziek in deze toekomstfilm zit. Geeft het een slecht gevoel, dan is het raadzaam om een ander doel te kiezen. Woorden zijn te beperkt om de ware rijkdom van je doelen te omvatten. Het is niet voor niets dat men zegt dat een beeld meer zegt dan duizend woorden.

De derde en laatste hint is om alles vervolgens weer te vergeten en lekker met je leven nu bezig te zijn. Om te ontspannen en plezier te maken. Uit Canadees wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je complexe beslissingen het beste onbewust kan maken. Je doelen bereiken behelst vaker dan niet van deze complexe beslissingen. Vandaar dat het verstandig is om je onbewustzijn alle ruimte te geven deze doelen te bereiken zonder gestoord, afgeleid of zelf gesaboteerd te worden door het bewustzijn. Je bewustzijn is een manier om te focussen op een paar belangrijke zaken, terwijl je onbewustzijn juist holistisch alles in ogenschouw neemt. Bij het verwezenlijken van je doelen is dat laatste waar het omdraait. Vandaar dat de kracht van het bereiken van je doelen ligt in het vergeten.

Thursday, December 13, 2007

Netwerken voor verlegen mensen

Je hebt misschien al veel tips gelezen over netwerken, maar je bent gewoon verlegen. je weet nog niet eens goed hoe je op mensen af moet stappen, laat staan dat je dat durft. Dan heb ik hier een paar tips voor je. Voordat je naar de netwerkbijeenkomst gaat, bereid je je voor en neemt deze tips goed door. Je kunt ze zelfs in gedachten al uitvoeren, zodat het niet zo vreemd is om het de eerste keer te doen. (Je hersenen denken dan dat je het al een keer gedaan hebt.)

Tips voor het ontmoeten van mensen op een netwerkbijeenkomst.
1. De meeste mensen zijn bang om afgewezen te worden. We zijn allemaal wel eens afgewezen. Maar op zakelijke bijeenkomsten willen mensen graag met elkaar in contact komen. Ze oordelen niet over je. Ze zijn voor nieuwe contacten gekomen.

2. Zoek naar iemand die alleen staat. benader die persoon met een glimlach op je gezicht. Steek je hand uit en stel je voor. je bent verzekerd van een warm welkom want je hebt deze persoon gered van het alleen staan.

3. Als er niemand alleen staat, kijk dan naar de verschillende groepjes in de ruimte. bestudeer de lichaamstaal. Benader niet twee mensen die staan te praten, misschien is het een privégesprek.

4. Kijk of er een groep is waar de mensen plezier hebben. Loop naar de groep en probeer oogcontact te maken met iemand. Als je eenmaal oogcontact hebt, laat de groep je meestal deelnemen. Dankun je handen schudden en zeggen: Hoi, ik ben..... Als je geen oogcontact krijgt, moet je wachten of een andere groep opzoeken.

5. Het is fijn om jezelf op deze manier voor te stellen. de meeste mensen hebben in jouw schoeneen gestaan. Na jezelf voorgesteld te hebben vraag je naar hun werk of zaak en of ze eerder op zo'n meeting geweest zijn. als je niet weet wat je moet zeggen vraag je eenvoudig: hoe gaan de zaken?

6. Vergeet niet om oprecht te zijn, te glimlachen, oogcontact te maken en interesse te tonen door te luisteren. verwacht dat je geaccepteerd zult worden en je zult ook geaccepteerd worden.
Succes!

(vertaald en bewerkt naar... ezinearticles)

Friday, October 19, 2007

detox voetenbad informatiepagina

Vanaf heden is er informatie over de verschillende detox voetenbaden te vinden op de informatiepagina voor detox voetenbaden: www.detox-voetenbad.nl.
Omega-Detox, Bioenergiser, Chispa en Aqua Detox.
Er is nieuwe, wetenschappelijke informatie beschikbaar (nu nog in het Engels, wordt spoedig vertaald).

Er is ook de mogelijkheid om daar uw detox voetbad te bestellen.

Wednesday, August 29, 2007

Top 10 redenen waarom verkopers falen!

Overgenomen van Ger de Bruijn in Business club online

Top 10 redenen waarom verkopers falen!
In de Verenigde Staten (waar anders?) is natuurlijk onderzoek gedaan naar de vraag waarom de ene verkoper meer verkoopt dan de andere. Dit onderzoek is uitgevoerd in 23 verschillende bedrijfstakken
De vraag was: hoe verkopen de Top (1%) verkopers in deze 23 verschillende bedrijfstakken? en hoe verkopen de anderen(99%)?
Saillant detail is dat deze (top)verkopers meer verdienen dan een gemiddelde CEO, werken niet zo hard en maken kortere dagen.

Zij richten alle aandacht op hun prospects zodat ze niet denken aan de volgende vraag of aan de volgende verkoopstap.
Het bleek dat de andere verkopers(99%)precies het tegenovergestelde doen van de topverkopers.

Al het onderstaande is daarom gebaseerd op de activiteiten van de 99% verkopers die niet zo best uit het onderzoek kwamen.

De Top 10 redenen waarom verkopers falen ziet er als volgt uit.

1. Slechte acquisitie (verspilde tijd en moeite aan verkeerde prospects)

2. Elke keer ander techniek of tactiek gebruiken (geen consequent gedrag en methode)

3. Verkeerd idee van verkoop (ze denken dat de primaire functie is: overhalen en overtuigen, gebruik van manipulatieve technieken waar prospects een hekel aan hebben. Het zijn verouderde technieken v.b. AIDA : E.K.Strong, 1925!)

4. De meeste verkopers lukt het niet om onvoorwaardelijk commitment van de prospect te krijgen om zaken te doen aan het begin van de relatie.( Er wordt te veel tijd verspild aan prospects die het commitment niet willen/kunnen aangaan)

5. De meeste verkopers vergeten in het begin van het proces vast te stellen wat de werkelijke koopintenties zijn van hun prospects, inclusief de financiele situatie. (Ze zijn te veel tijd kwijt aan de verkeerde prospects)

6. De meeste verkopers zijn bezig met “rapport maken”, zorgen dat de prospect ze aardig vinden. (ook dit is een manipulatief proces)

7. De meeste verkopers geven een “elevatorpitch “, een minipresentatie van zichzelf en hun bedrijf, in plaats te onderzoeken wat de prospect nodig heeft (als hij überhaupt iets nodig heeft!)

8. De meeste verkopers sluiten de koop aan het eind van het verkoopproces. Topverkopers doen dat aan het begin (zie punt 4). Zij sluiten gedurende het gehele proces ( dat levert geen druk op naar de prospect en naar de verkoper zelf.)

9. De meeste verkopers hebben technieken geleerd om tegenwerpingen te weerleggen. Dit is wederom een manipulatieve techniek. (Topverkopers elimineren tegenwerpingen doordat ze die gewoon niet tegenkomen!)

10. De meeste verkopers zitten opgesloten in oude overtuigingen en ideeën over verkoop. Ze proberen zich te verbeteren, maar ze verbeteren zich alleen in die dingen die ze al weten. Dit levert echter kleine verbeteringen op. Topverkopers daarentegen maken nieuwe, indrukwekkende, veranderingen in hun verkoopmethoden en –gedrag om zo fantastische resultaten te behalen.

Praat met vreemden

1. Relaties verwerven: Netwerken gaat over relaties verwerven. Als je een contact omzet in een zakelijke relatie heb je zakelijke referenties.

2. Geef geen visitekaartje. Visitekaartjes uitdelen is geen netwerken. Geef je kaartje alleen als er om gevraagd wordt. Dat betekent namelijk dat de persoon in je geïnteresseerd is. Hij zal je kaartje niet zo snel weggooien.

3. Wees geïnteresseerd voordat je interessant bent. Het gaat niet allemaal om jou. Mensen zullen zich eerder met jou verbinden als je geïnteresseerd bent in hen en in hun zaken, hun issues en hun succes.

4. Stel vragen. Iedereen houdt ervan om over zichzelf te praten. Open vragen stellen is een goed manier om te leren en om je te verbinden met de ander.

5.Wees authentiek. Wees jezelf. Wees echt als je vragen stelt en als je luistert.

6. Wees positief. Leg het accent op het positieve. Klagen sluit je af.

7. Wees goed belezen. Als je over nieuwsfeiten kunt vertellen of over bestsellers kunt praten, kan dat een goede start zijn voor een gesprek, vooral bij een nieuw contact.

8. Wees behulpzaam, luister en geef tips. Bied aan om te helpen.

9. Het gaat erom wie jou kent, niet om wie jij kent. Introduceer jezelf bij anderen.

10. Wees aanwezig. Zorg dat er een indruk blijft hangen. doe dit bijvoorbeeld door de manier waarop je je kleedt, de manier waarop je praat, handenschudt en je door de ruimte begeeft. Draag een interessant (en gepast) kledingstuk of een opvallend accessoire. Dit kan het begin van een gesprek zijn en kan ervoor zorgen dat men zich jou herinnert.

11. Gebruik onberispelijke taal, articuleer goed en denk na voordat je iets zegt.

12. Blijf niet plakken, loop rond, praat niet slechts met één persoon of met je vrienden op een netwerkbijeenkomst. Ga naar anderen en introduceer jezelf. Speciaal als dit moeilijk voor je is.

13. Gebruik een strategie om weg te gaan als iemand bij jou blijft plakken, bijvoorbeeld: "Ik wil even daar, met die en die gaan praten. ga je even mee, dan zal ik je voorstellen."

14. Doe aan follow-up. Stuur binnen korte tijd een e-mail met een herinnering aan een topic.

15. Blijf verbonden. Stuur bijvoorbeeld een link naar een interessante website. Je weet wat voor je contact interessant is als je goed geluisterd hebt.


En natuurlijk weet je wat je moet zeggen op de vraag: "Wat doe je?"

Tuesday, August 07, 2007

Tupperware-party. Concept ook voor detox voetenbad


Om de 2,5 seconde gaat er ergens op de wereld een Tupperware-party van start. In Nederland zijn er ongeveer 60.000 per jaar. Het huiselijke promotiepraatje is duidelijk een businessmodel dat werkt. Er worden tegenwoordig door andere bedrijven ook andere artikelen volgens dit concept op de markt gebracht. Er worden party's gehouden voor sieraden, cosmetica en andere schoonheidssnufjes. Ook romantische en erotische verwenproducten voor vrouwen worden op thuisparty's beter verkocht dan in de sexshop.

Maar ook mannen zijn in voor huiskamerfeestjes. bijvoorbeeld voor hengelaars: dobbers,lijnen en hengels worden er besproken.

Hierdoor ben ik op het idee gekomen om ook de detox voetenbaden op huiskamerfeestjes te gaan promoten. Iedereen kan op zo'n feestje gratis een detox voetenbad proberen. Degene die het feestje organiseert kan op een flinke commissie per verkocht detox voetenbad rekenen. In september 2007 gaan we ermee beginnen.

Monday, July 30, 2007

Hoeveel verdienen met Google Adsense?

Voor iemand die van toeten nog blazen weet en begint met Google Adsense: je verdient niet zoveel. Ikzelf heb nu een jaar advertenties op mijn blogs staan (5 weblogs, waarvan 3 wia www.blieb.nl)De blogs onderhoud ik deels omdat ik reclame maak voor mijn producten en voor informatie voor mijn zakenpartners. En ik doe het ook als hobby. Ik vind het leuk om 's morgens te beginnen met schrijven. De inkomsten uit Google Adsense zijn mooi meegenomen.

Als je werkelijk wilt verdienen met Google Adsense moet je het anders aanpakken dan ik. Er zijn genoeg sites te vinden op internet die je daarbij kunnen informeren.

Hier even een kopietje van de verdiensten en bijschrijvingen van Google Ik ben in juli 2006 begonne met één blog:


februari 2007
26 feb Betaling verzonden - details -US$ 144,36
28 feb Inkomsten (1 feb - 28 feb) - details US$ 38,84

maart 2007
31 mrt Inkomsten (1 mrt - 31 mrt) - details US$ 77,52

april 2007
24 apr Betaling verzonden - details -US$ 116,36
30 apr Inkomsten (1 apr - 30 apr) - details US$ 30,41

mei 2007
31 mei Inkomsten (1 mei - 31 mei) - details US$ 38,01

juni 2007
30 jun Inkomsten (1 jun - 30 jun) - details US$ 62,04

juli 2007
24 jul Betaling verzonden - details -US$ 130,46
Inkomsten van juli worden definitief op 10 augustus voltooid [?]

Ik heb in een jaar dus 144,36 + 116,36 + 130,46 dollar = 391,18 dollar verdiend. Iets extra's voor mezelf dus.

Je kunt zien dat de verdiensten langzaam oplopen. Dat is wel mooi, zonder extra werk.

Monday, July 16, 2007

Simpel netwerkmarketing (3) of Tupperware party

In plaats van verkoop via een marketing netwerk, kan het ook via directe verkoop.
Ik heb 120 euro om te verdelen tussen verkopers. De 120 euro kan ook anders uitbetaald worden Bijvoorbeeld een flink aandeel voor iemand die een homeparty organiseert, zoals vroeger de Tupperware parties. Je nodigt een aantal mensen bij je thuis uit en vertelt wat je te bieden hebt.

In geval van het detox voetenbad: Je organiseert een homeparty en nodigt 10 tot 15 mensen uit. Ik zorg dat er 5 detox voetenbaden zijn, zodat iedereen het voetenbad kan uitproberen. Voor ieder voetenbad dat er verkocht wordt (bijvoorbeeld binnen twee maanden-de mensen mogen best wat bedenktijd hebben), krijgt degene die het feestje organiseert 100 euro. De andere 20 euro zijn voor mij. (Voor levering van de detox voetenbaden.)

Ik vind het zelf een mooi plannetje.

En het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Verkoop zowel via het marketing netwerk als via de homeparties.

Sunday, July 15, 2007

Simpel netwerkmarketing (2) - detox voetenbad

Ik ben wat verder na gaan denken over mijn eigen marketingnetwerk (zie: simpel netwerkmarketing in dit blog- 28 mei). Jammer genoeg wordt het een klein beetje minder simpel als je het echt wil gaan doen. Dan heb ik het over BTW, verzendkosten en onvoorziene onkosten.

De verkoopsprijs van het Bio Energiser Detox Voetenbad is 345 euro.
Zonder BTW is die prijs ongeveer 290 euro (niet precies, maar ik hou het nog steeds zo simpel mogelijk) Mijn inkoopsprijs is 150 euro (zonder BTW, want ik betrek het uit het buitenland) Dan houd ik 140 euro over om te verdelen.

20 euro gaat er vanaf: 7,50 verzendkosten, 7,50 goede doel en 5 euro voor mijn werk en eventueel onvoorziene onkosten (zenden en terugzenden bij problemen) dit is wel een erg laag bedrag, maar ik denk dat als de business groter wordt dat het dan kan, bovendien houd ik mijn eigen commissie (15 euro).

Dan hebben we 120 euro over om te verdelen.

Ik wil niet meer dan 3 niveaus diep gaan, omdat ik de mensen wil blijven kennen en omdat ik redelijke commissie wil geven. De mensen moeten er op kunnen verdienen.

1. Als er een voetenbad verkocht wordt krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het mijn eigen vriend of vriendin (B) is houd ik zelf (A) de rest (45 euro).

2. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van mijn vriend is, krijgt mijn vriend (B)15 euro. Ikzelf (A) krijg de rest (30 euro)

3. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van een vriend van mijn vriend is, krijgt de vriend van mijn vriend (C) 15 euro. Mijn vriend (B) krijgt 15 euro en ikzelf (A) krijg de rest (15 euro)

Zoals je ziet krijg ikzelf (A) soms meer. Ik denk dat dat vooral in het begin is, zodat ik een klein kapitaaltje op kan bouwen om in de toekomst andere producten aan te schaffen (zonnepanelen-sapcentrifuges), die mijn vrienden dan ook weer kunnen gaan verkopen. Verder vraag ik natuurlijk geen inschrijfgeld en zijn de verdiensten voor mijn eigen werkzaamheden bijzonder laag.

Inschrijfkosten vind ik niet nodig. Het enige wat ik van mijn vrienden vraag is een BTW-nummer. Ik wil namelijk dat men gaat verkopen en niet alleen maar zelf nog goedkoper aan een Bio Energiser Detox Voetenbad wil komen. De prijs van 345 euro is de laagste prijs.

Ik ga nog even alles doornemen en ik moet natuurlijk ook nog rekenig houden met BTW over de commissies. Maar ik denk dat dat verder geen problemen oplevert. Ik laat jullie weten wanneer mijn marketing netwerk van start gaat.