THE SECRET

Tuesday, July 08, 2008

Last van ochtendhumeur?

Misschien heb je niet echt last van een ochtendhumeur, maar:

- je wilt liever in je bed blijven liggen
- je hebt niet echt zin om naar je werk te gaan
- je bent al moe als je er alleen maar aan denkt dat je ook nog de kinderen naar school moet brengen, naar zwemles, naar de muziekschool
- je voelt je, met alles wat je doet, ook nog eens helemaal niet gewaardeerd.

Je zegt tegen jezelf dat je sterk bent en dat het best goed gaat. Maar je weet dat een beetje meer rust je goed zou doen. Ja, je moet goed voor jezelf zorgen, een lekker bad nemen of naar de sauna gaan. Op tijd naar bed, gezond eten. Ik hoef je niks te vertellen. Je hebt ook wel eens gedacht dat meditatie of yoga je goed zou doen. Maar wie heeft daar nou de tijd voorr?

Wat mijzelf veel goed gedaan heeft en niet eens veel tijd gekost heeft, was naar cd's luisteren. En dan niet naar een muziek cd., maar naar ontspanningscd's, geleide meditatie op cd. Cd's over chakra's. En inspirerende cd's en affirmaties op cd.

Mijn allereerste ontspanningscd kreeg ik van mijn psycholoog. Er werd me verteld hoe ik mijn ledematen een voor een moest ontspannen. De adviezen op de cd werkten goed, maar ik vond de stem niet zo prettig. Dus ik ben op zoek gegaan naar andere ontspanningscd's. In New Age winkels zijn er volop te koop. Alleen jammer dat het meeste nog in het Engels is. Maar tegenwoordig kun je ook via internet wel wat Nederlandstalig vinden.


Als ik naar ontspanning of fantasie luisterde, zette ik de cd 's avonds als ik naar bed ging op. Meestal viel ik heel snel in slaap, maar de woorden werkten toch op me in en ik werd tevreden en ontspannen wakker.
Inspirerende teksten en affirmaties kun je in New Age winkels kopen, maar tegenwoordig ook via internet downloaden en op je MP3 speler zetten. Je kunt er 's morgens naar luisteren, of op de fiets of in de auto. Vanzelf wordt je dag dan veel vrolijker en meer geïnspireerd..

Dus voor een vrolijkere ochtend zonder ochtendhumeur en een vrolijkere dag: Zet wat ontspannende en inspirerende teksten op je MP3 speler. Luister 's avonds,zodat de teksten op je onbewuste doorwerken en je 'smorgens vrolijk opstaat. Of luister 's morgens of overdag. Het kost vrijwel geen tijd en je knapt er van op!
Probeer gratis affirmaties. Luister HIER
Liefya
Annelies Hilgers

No comments: