THE SECRET

Sunday, July 15, 2007

Simpel netwerkmarketing (2) - detox voetenbad

Ik ben wat verder na gaan denken over mijn eigen marketingnetwerk (zie: simpel netwerkmarketing in dit blog- 28 mei). Jammer genoeg wordt het een klein beetje minder simpel als je het echt wil gaan doen. Dan heb ik het over BTW, verzendkosten en onvoorziene onkosten.

De verkoopsprijs van het Bio Energiser Detox Voetenbad is 345 euro.
Zonder BTW is die prijs ongeveer 290 euro (niet precies, maar ik hou het nog steeds zo simpel mogelijk) Mijn inkoopsprijs is 150 euro (zonder BTW, want ik betrek het uit het buitenland) Dan houd ik 140 euro over om te verdelen.

20 euro gaat er vanaf: 7,50 verzendkosten, 7,50 goede doel en 5 euro voor mijn werk en eventueel onvoorziene onkosten (zenden en terugzenden bij problemen) dit is wel een erg laag bedrag, maar ik denk dat als de business groter wordt dat het dan kan, bovendien houd ik mijn eigen commissie (15 euro).

Dan hebben we 120 euro over om te verdelen.

Ik wil niet meer dan 3 niveaus diep gaan, omdat ik de mensen wil blijven kennen en omdat ik redelijke commissie wil geven. De mensen moeten er op kunnen verdienen.

1. Als er een voetenbad verkocht wordt krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het mijn eigen vriend of vriendin (B) is houd ik zelf (A) de rest (45 euro).

2. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van mijn vriend is, krijgt mijn vriend (B)15 euro. Ikzelf (A) krijg de rest (30 euro)

3. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van een vriend van mijn vriend is, krijgt de vriend van mijn vriend (C) 15 euro. Mijn vriend (B) krijgt 15 euro en ikzelf (A) krijg de rest (15 euro)

Zoals je ziet krijg ikzelf (A) soms meer. Ik denk dat dat vooral in het begin is, zodat ik een klein kapitaaltje op kan bouwen om in de toekomst andere producten aan te schaffen (zonnepanelen-sapcentrifuges), die mijn vrienden dan ook weer kunnen gaan verkopen. Verder vraag ik natuurlijk geen inschrijfgeld en zijn de verdiensten voor mijn eigen werkzaamheden bijzonder laag.

Inschrijfkosten vind ik niet nodig. Het enige wat ik van mijn vrienden vraag is een BTW-nummer. Ik wil namelijk dat men gaat verkopen en niet alleen maar zelf nog goedkoper aan een Bio Energiser Detox Voetenbad wil komen. De prijs van 345 euro is de laagste prijs.

Ik ga nog even alles doornemen en ik moet natuurlijk ook nog rekenig houden met BTW over de commissies. Maar ik denk dat dat verder geen problemen oplevert. Ik laat jullie weten wanneer mijn marketing netwerk van start gaat.

No comments: