THE SECRET

Saturday, July 07, 2007

Een netwerkmarketingbedrijf zoeken

Meestal word je voor netwerkmarketing uitgenodigd. Een vage bekende nodigt je uit om een bijeenkomst bij te wonen. Soms kunnen de bijeenkomsten erg inspirerend zijn. Maar als je erg enthousiast geworden bent zou ik je aanraden om toch eerst eens na te denken. Misschien zie je netwerkmarketing wel zitten. Maar er zijn meer netwerkmarketingbedrijven dan dat ene waar jij nu juist op bezoek bent geweest.

Je bent er toch wel van overtuigd geraakt dat je een centje bij kunt verdienen met netwerkmarketing. Dat is dus ook zo. Ik doe het zelf ook. Maar je moet wel weten waar je aan begint en er ook voor werken.

Je kunt op internet op zoek gaan naar andere bedrijven. Ik moet je waarschuwen dat dat wel een hele klus is. Op erg veel sites wordt niet verteld waar het over gaat; ze willen je eerst in laten schrijven om je daarna in te palmen. Ik zou niet met een bedrijf in zee gaan dat met zulke methodes werkt. Als je het toch probeert: je weet al waar je aan begint. Je bent gewoon op zoek naar het voor jou beste bedrijf.
Ik zou liever een bedrijf nemen dat op zijn site precies vertelt hoe het allemaal werkt. Ik heb zelf natuurlijk gesurft en eerlijk gezegd zijn er niet zo erg veel bedrijven die echt openheid geven. Officiele sites van bijvoorbeeld ACN en Tahition Noni zijn redelijk duidelijk. Alleen mis ik (bijna) altijd de vermelding van het inschrijfgeld. Dus vraag daar altijd naar.

De meeste netwerkmarketing (of MLM) bedrijven verkopen gezondheidsproducten. Ook vaak zie je telefonie ACN, Global Affinity, Gorbu. Vaak voedingssupplementen: Herbal Life, For Ever Living, vitamines: Global Affinity, gezondheidsdrankjes: Tahitian Noni, Vemma. Lichamelijke verzorging: Mary Kay. Wat ik zelf ook interessant vind is opleidingen: Succes University (Ik begin er (nog)niet aan want kost sowieso 49 dollar per maand!)

Natuurlijk is het compensatieplan belangrijk, ook is het belangrijk of je al snel wat kunt verdienen, maar belangrijker is of je zelf die producten zou gebruiken en zou kunnen verkopen.

Makkelijk is het als je bijvoorbeeld al heel veel baat hebt bij een bepaald gezondheidsdrankje. Als je dat toch al gebruikt wil je het misschien ook wel aan anderen aanbevelen. (Noni, Vemma)

Andersom zou ik het niet doen: het drankje gaan gebruiken om het dan te verkopen. Op een gegeven moment stopt je er toch mee. Zoek dan een ander bedrijf. Zoek producten die je zelf zou kunnen verkopen, waar je enthousiast over bent.

Eigenlijk vind ik belangrijk dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen, maar dat komt bijna nergens voor, misschien alleen bij Gorbu. Maar betaal niet teveel. Niet meer dan wat je gemakkelijk in een maand terugverdient (volgens jezelf)

Verder hoort het dat een netwerkmarketing bedrijf ook aan goede doelen doet. Als er zoveel geld omgaat als men beweert mag er wel wat geschonken worden ook. (Global Affinity, Mary Kay, Gorbu)

Samengevat: zoek een bedrijf met een duidelijke internetsite, zoek producten die bij je passen en waar je enthousiast over bent, betaal niet teveel inschrijfgeld (of maandelijkse of jaarlijkse bedragen). En kijk tenslotte ook nog eens hoeveel je er eigenlijk in het begin en later mee kunt verdienen. Vergeet de goede doelen niet!

1 comment:

MegaSponspor said...

Helaas, maar bij Gorbu valt er niets te betalen m.u.v. een boorstelt. Als je dus je geld uit wilt geven aan MLM moet je niet bij Gorbu zijn want Gorbu moet je geld niet.

suc6 Gerrit