Een paar eigenschappen die mijn ideale klanten hebben:
- ze zijn positief
- geïnteresseerd
- optimistisch
- ze hebben verantwoordelijkheidsgevoel
- ze kunnen omgaan met internet
- het zijn netwerkers
- ze willen graag iets nieuws proberen
Waarom hou ik ervan om met deze ideale klanten te werken?
- ze doen meer dan per se nodig is
- ze zijn inventief, hebben goed ideeën
- ze willen het proberen, zelfs als ik nog bijna niets verteld heb; ze zijn nieuwsgierig
- ze willen samenwerken
Ik doe dus mijn uiterste best voor nieuwsgierige, inventieve,ondernemende, betrouwbare mensen die graag willen samenwerken.
Tuesday, May 27, 2008
Ideale klanten eye opener
Tijdens mijn cursus bij Nisandeh Neta (Open Circles)van afgelopen weekend heb ik een flink aantal eyeopeners meegekregen. De belangrijkste was: kies de ideale klanten. eigenlijk wil je geen klanten hebben die zeuren, het beter weten of die slecht zijn in betalen. Ook wil je niet dat de klanten bij jou komen omdat je de laagste prijs biedt.
Wat mijzelf betreft :ik wil geen klanten die vastgeroest zitten in hun opvattingen, of die het alleen maar beter weten. Ik wil geen mensen die hun afspraken niet nakomen En ik wil geen mensen die niet op tijd betalen. Ik wil ook geen mensen die mij alleen als hun klant willen hebben en niet open staan voor samenwerking.
Ik wil dat ze voor mij kiezen voor mijn begeleiding en mijn zorg. Voor de meerwaarde die ik bied. En ik wil graag kijken of we op de een of andere manier kunnen samenwerken.
Het is heel plezierig om alleen te werken met de mensen die je inspireren en je energie geven. En jij kunt zelf kiezen wie er mee mag doen. Je moet bedenken dat je bent met wie je omgaat. Dus jij bent je cliënt. Op die manier spaar je tijd en spaar je energie. Als je de goede klanten kiest en je ontdoet van vervelende klanten kan dat je inkomen verdubbelen.
Wat mijzelf betreft :ik wil geen klanten die vastgeroest zitten in hun opvattingen, of die het alleen maar beter weten. Ik wil geen mensen die hun afspraken niet nakomen En ik wil geen mensen die niet op tijd betalen. Ik wil ook geen mensen die mij alleen als hun klant willen hebben en niet open staan voor samenwerking.
Ik wil dat ze voor mij kiezen voor mijn begeleiding en mijn zorg. Voor de meerwaarde die ik bied. En ik wil graag kijken of we op de een of andere manier kunnen samenwerken.
Het is heel plezierig om alleen te werken met de mensen die je inspireren en je energie geven. En jij kunt zelf kiezen wie er mee mag doen. Je moet bedenken dat je bent met wie je omgaat. Dus jij bent je cliënt. Op die manier spaar je tijd en spaar je energie. Als je de goede klanten kiest en je ontdoet van vervelende klanten kan dat je inkomen verdubbelen.
Ondernemen
1. Heb een plan. 1 a4tje is genoeg. Stel je doelen. Niet alleen een inkomen, je hebt ook cash flow nodig en winst. Anders kun je beter een baan nemen.
2. Verzuip niet in je zaken. Bekijk eens per week de zaken van een afstand.
3. Focus. Al je bezigheden dezelfde richting op laten gaan.
4. Word een expert in jouw vakgebied.
5. Word een expert in marketing. 60 % van je tijd moet je aan marketing besteden.
Dit zijn een paar puntjes om te zorgen dat je baas over je business blijft en niet andersom. Het zijn precies de punten waar ikzelf op het ogenblik de meeste nadruk op leg.
2. Verzuip niet in je zaken. Bekijk eens per week de zaken van een afstand.
3. Focus. Al je bezigheden dezelfde richting op laten gaan.
4. Word een expert in jouw vakgebied.
5. Word een expert in marketing. 60 % van je tijd moet je aan marketing besteden.
Dit zijn een paar puntjes om te zorgen dat je baas over je business blijft en niet andersom. Het zijn precies de punten waar ikzelf op het ogenblik de meeste nadruk op leg.
Wednesday, March 19, 2008
10 fouten in netwerken en wat je eraan kunt doen
Wat is de goedkoopste en effectiefste manoer om je business te laten groeien?
Vind meer mensen die naar jou doorverwijzen, mensen die positief over jouw business praten.
En hoe vind ik die mensen?
NETWERKEN
Netwerken, maar dan wel op de goede manier. Je kunt wel 100 nieuwe mensen per maand ontmoeten toch geen extra zaken doen.
1.We snappen het doel van netwerken niet. Het gaat er niet om producten of diensten te verkopen, maar om in contact met mensen te komen die naar jou kunnen verwijzen.
2.We hangen alleen rond met mensen die we al kennen. Je moet er op uit gaan om nieuwe mensen te ontmoeten
3.We praten alleen over ons zelf. Niet doen! Focus je op de ander!
4. We beschrijven onszelf niet op een betekenisvolle manier. Vertel niet gewoon je business. Maar zeg iets als: "mensen hebben er veel baat bij als..."
5. We doen niets met de nieuwe contacten die we gemaakt hebben. de bedoeling is om op een betekenisvolle manier verder te gaan. Niet proberen om, nadat je een kaartje gegeven en gekregen hebt om alleen te gaan verkopen. Kijk vooral hoe je je nieuwe contact van dienst kunt zijn.
6.We maken geen kennis met de gastheer of gastvrouw of de organisator. Dat is een gemiste kans. Leer ze kennen. Zij op hun beurt kennen heel veel mensen!
7. We zijn geen goede koppelaars. We moeten leren de juiste mensen met ekaar in contact te brengen.
8.We komen alleen maar om gezien te worden. Als je naar een bijeenkomst gaat, plan het dan en wees aanwezig.
9. We stellen de verkeerde vragen. De beste vraag die je kunt stellen is: Hoe weet ik of iemand die ik spreek een goed contact voor jou is?
10. We wonen te weinig netwerkbijeenkomsten bij. Twee of drie keer per jaar is niet genoeg. Het moet twee of drie keer per maand zijn.
We
Vind meer mensen die naar jou doorverwijzen, mensen die positief over jouw business praten.
En hoe vind ik die mensen?
NETWERKEN
Netwerken, maar dan wel op de goede manier. Je kunt wel 100 nieuwe mensen per maand ontmoeten toch geen extra zaken doen.
1.We snappen het doel van netwerken niet. Het gaat er niet om producten of diensten te verkopen, maar om in contact met mensen te komen die naar jou kunnen verwijzen.
2.We hangen alleen rond met mensen die we al kennen. Je moet er op uit gaan om nieuwe mensen te ontmoeten
3.We praten alleen over ons zelf. Niet doen! Focus je op de ander!
4. We beschrijven onszelf niet op een betekenisvolle manier. Vertel niet gewoon je business. Maar zeg iets als: "mensen hebben er veel baat bij als..."
5. We doen niets met de nieuwe contacten die we gemaakt hebben. de bedoeling is om op een betekenisvolle manier verder te gaan. Niet proberen om, nadat je een kaartje gegeven en gekregen hebt om alleen te gaan verkopen. Kijk vooral hoe je je nieuwe contact van dienst kunt zijn.
6.We maken geen kennis met de gastheer of gastvrouw of de organisator. Dat is een gemiste kans. Leer ze kennen. Zij op hun beurt kennen heel veel mensen!
7. We zijn geen goede koppelaars. We moeten leren de juiste mensen met ekaar in contact te brengen.
8.We komen alleen maar om gezien te worden. Als je naar een bijeenkomst gaat, plan het dan en wees aanwezig.
9. We stellen de verkeerde vragen. De beste vraag die je kunt stellen is: Hoe weet ik of iemand die ik spreek een goed contact voor jou is?
10. We wonen te weinig netwerkbijeenkomsten bij. Twee of drie keer per jaar is niet genoeg. Het moet twee of drie keer per maand zijn.
We
Thursday, February 21, 2008
Gratis boekje over ontgiften en detox voetenbad
Een gratis ebookje: ONTGIFTEN EN ELEKTRO DETOX
28 bladzijden:
Hoofdstukken:
1. Vervuiling van ons lichaam
2. Inname van toxische stoffen verminderen
3. Ontgiften
4. Elektro detox
Extra: vaak gestelde vragen over het bio energiser detox voetenbad
download hier:
ONTGIFTEN EN ELEKTRODETOX
28 bladzijden:
Hoofdstukken:
1. Vervuiling van ons lichaam
2. Inname van toxische stoffen verminderen
3. Ontgiften
4. Elektro detox
Extra: vaak gestelde vragen over het bio energiser detox voetenbad
download hier:
ONTGIFTEN EN ELEKTRODETOX
Friday, February 15, 2008
Is jouw USP wel echt een USP?
Als je bij een netwerkmarketingbedrijf zit, weet je waarschijnlijk wel wat het USP, het Unique Selling Point van het bedrijf is. In je contacten vertel je dan ook netjes dat juist dat het unieke van jouw bedrijf of jouw product is. Maar helaas is het maar al te waar dat veel netwerkmarketing bedrijven op elkaar lijken en elkaar na-apen.
Ga eens voor jezelf na of dat wat jij over jouw bedrijf of product vertelt werkelijk uniek is. Vertellen vertegenwoordigers van andere bedrijven niet precies hetzelfde over hun bedrijf of product?
Als je klanten dat weten, moet jijzelf dat zeker ook weten, dus surf eens naar de USP's van andere bedrijven. Gewoon, via internet.
Als je dan ontdekt dat jij helemaal niet zo uniek bent met je bedrijf en/of product. doe er wat aan. denk zelf na warin jij het verschil zult kunnen maken. doe iets wat anderen niet doen. En laat dat weten. Succes!
Ga eens voor jezelf na of dat wat jij over jouw bedrijf of product vertelt werkelijk uniek is. Vertellen vertegenwoordigers van andere bedrijven niet precies hetzelfde over hun bedrijf of product?
Als je klanten dat weten, moet jijzelf dat zeker ook weten, dus surf eens naar de USP's van andere bedrijven. Gewoon, via internet.
Als je dan ontdekt dat jij helemaal niet zo uniek bent met je bedrijf en/of product. doe er wat aan. denk zelf na warin jij het verschil zult kunnen maken. doe iets wat anderen niet doen. En laat dat weten. Succes!
Saturday, January 19, 2008
Your brain on multitasking
Voor één keer zet ik hier een Engelstalig bericht neer. Over mindfulness
If you're a programmer, you know that context-switching in a multi-threaded system isn't 100% free. There's overhead with tiny bits of time lost on each switch, as a new thread takes control. Well, it's the same way with your brain. Only a lot slower. And it doesn't look like
Brain 2.0, Now... with Multi-Processor Capability!
will be coming anytime soon.
And although there have been plenty of studies to show otherwise, the belief that multitasking will let us get more done continues. Think of how many times you've been on the phone with someone when you hear that little click-clack of their keyboard. (I hate that. I do it to other people, but I hate it when they do it to me.) And it makes me crazy when I'm trying to have a conversation with someone in the same room, while they're saying, "Uh-huh... yeah... I'm listening...sure, I can do this and talk at the same time...". You know who you are ; )
Our brains can't do even two independent things that require conscious thought, especially if those two things involve different goals. But that's OK, you might think, since multi-threaded systems on a single-processor aren't technically doing two things at the same time.. they're simply switching back and forth so quickly that they just appear to be processing simultaneously. But that's the problem... the brain isn't a computer, and in many cases the brain works much more slowly than a modern processor.
With each context switch, say, from the phone conversation to the email, there's a hit. And it's not a subtle hit. One of the things I really like about stress-management expert Jon Kabat-Zinn is that he sometimes offers seminars and workshops on time-management, but when you get there, it turns out his approach isn't about how you manage your file folders, but about mindfulness. Practicing mindfulness is like adding more hours to your day. If you're mindful, time slows down. You get more done, enjoy things more, and feel less stress. These are big claims, but anyone who's practiced mindful meditation or, like me, mindfulness-hold-the-meditation-thanks, will swear it's true.
So if you're stressed for time, do everything you can to resist the seemingly-intuitive notion that doing several things at once will save time. I know how hard it is to let that go, but study after study proves this wrong (here's another article from CIO magazine). Obviously there are exceptions, especially if you're quite content to let the quality of the work go down, or to be rude to the person you're talking to.
But imagine what it would be like if every time your co-worker, friend, spouse, lover, child wanted to say something to you and you turned and gave that person all your attention. End of story. No television sucking you into the event horizon. No glancing at the computer. No talking on the phone or checking your watch or reading a report... just 100% mindful, totally there, perfect eye contact, YOU. If you already do this now, that's awesome. If not, then if you try it--and I mean really try it--your family might think something's wrong with you. (One of those, "Who are you and what have you done with my husband?" moments.)
One tip: the brain finds it almost impossible to not turn to look at a television that's on (more on that in another post). So turn it off. If you must have television, make it a destination event. Something you do consciously like choosing to go to the theater. One of the worst things you can do to your brain (and family) is just have the TV on when you're doing virtually anything else but sitting down to watch a specific show. In other words, have a damn good reason for turning it on, and I swear you'll get more done (and have more energy... remember, television acts as somewhat of a temporary sedative to your brain. It literally sucks your energy, while simultaneously making you feel like it's helping you to relax. There's a great issue of Scientific American special edition on the Mind (volumne 14, number 1) that goes into a lot of technical detail about this).
If you want to get more done, be mindful.
If you want to have more time, be mindful.
Mindful means one thing at a time.
It's how the brain works, no matter how you try to convince yourself you can do it (although there is evidence that fast media/video-gamer kids are a little faster at switching. Not because they have a younger brain, but because their brains were more wired for this pace at a younger age).
As the Buddha might have said, when you're answering email, don't try to talk to someone at the same time. Be the emailing. ; )
Posted by Kathy on March 9, 2005 | Permalink
If you're a programmer, you know that context-switching in a multi-threaded system isn't 100% free. There's overhead with tiny bits of time lost on each switch, as a new thread takes control. Well, it's the same way with your brain. Only a lot slower. And it doesn't look like
Brain 2.0, Now... with Multi-Processor Capability!
will be coming anytime soon.
And although there have been plenty of studies to show otherwise, the belief that multitasking will let us get more done continues. Think of how many times you've been on the phone with someone when you hear that little click-clack of their keyboard. (I hate that. I do it to other people, but I hate it when they do it to me.) And it makes me crazy when I'm trying to have a conversation with someone in the same room, while they're saying, "Uh-huh... yeah... I'm listening...sure, I can do this and talk at the same time...". You know who you are ; )
Our brains can't do even two independent things that require conscious thought, especially if those two things involve different goals. But that's OK, you might think, since multi-threaded systems on a single-processor aren't technically doing two things at the same time.. they're simply switching back and forth so quickly that they just appear to be processing simultaneously. But that's the problem... the brain isn't a computer, and in many cases the brain works much more slowly than a modern processor.
With each context switch, say, from the phone conversation to the email, there's a hit. And it's not a subtle hit. One of the things I really like about stress-management expert Jon Kabat-Zinn is that he sometimes offers seminars and workshops on time-management, but when you get there, it turns out his approach isn't about how you manage your file folders, but about mindfulness. Practicing mindfulness is like adding more hours to your day. If you're mindful, time slows down. You get more done, enjoy things more, and feel less stress. These are big claims, but anyone who's practiced mindful meditation or, like me, mindfulness-hold-the-meditation-thanks, will swear it's true.
So if you're stressed for time, do everything you can to resist the seemingly-intuitive notion that doing several things at once will save time. I know how hard it is to let that go, but study after study proves this wrong (here's another article from CIO magazine). Obviously there are exceptions, especially if you're quite content to let the quality of the work go down, or to be rude to the person you're talking to.
But imagine what it would be like if every time your co-worker, friend, spouse, lover, child wanted to say something to you and you turned and gave that person all your attention. End of story. No television sucking you into the event horizon. No glancing at the computer. No talking on the phone or checking your watch or reading a report... just 100% mindful, totally there, perfect eye contact, YOU. If you already do this now, that's awesome. If not, then if you try it--and I mean really try it--your family might think something's wrong with you. (One of those, "Who are you and what have you done with my husband?" moments.)
One tip: the brain finds it almost impossible to not turn to look at a television that's on (more on that in another post). So turn it off. If you must have television, make it a destination event. Something you do consciously like choosing to go to the theater. One of the worst things you can do to your brain (and family) is just have the TV on when you're doing virtually anything else but sitting down to watch a specific show. In other words, have a damn good reason for turning it on, and I swear you'll get more done (and have more energy... remember, television acts as somewhat of a temporary sedative to your brain. It literally sucks your energy, while simultaneously making you feel like it's helping you to relax. There's a great issue of Scientific American special edition on the Mind (volumne 14, number 1) that goes into a lot of technical detail about this).
If you want to get more done, be mindful.
If you want to have more time, be mindful.
Mindful means one thing at a time.
It's how the brain works, no matter how you try to convince yourself you can do it (although there is evidence that fast media/video-gamer kids are a little faster at switching. Not because they have a younger brain, but because their brains were more wired for this pace at a younger age).
As the Buddha might have said, when you're answering email, don't try to talk to someone at the same time. Be the emailing. ; )
Posted by Kathy on March 9, 2005 | Permalink
Hoe kun je meer uren aan je dag toevoegen?
Heb je constant te weinig tijd om alles te doen? Weersta dan vooral de neiging om een paar dingen tegelijkertijd te doen. Het zal dan altijd erger worden.
Het is niet prettig als je iemand belt en je merkt dat hij er met zijn aandacht niet bij is. Misschien zit hij aan zijn computer of merk je gewoon dat hij er met zijn hoofd niet bij is. Misschien doe jezelf ook wel eens zo. Het lijkt me duidelijk dat dat niet goed voor je relaties is. Als iemand niet de aandacht krijgt die hij verdient , houdt hij het snel voor gezien. Nieuwe relaties bouwen kost altijd meer tijd dan bestaande relaties behouden. Geef ze dus je volle aandacht.
Als je verschillende dingen tegelijkertijd doet is dat echt niet goed. Behalve als je tevreden bent met mindere kwaliteit werk of om onbeschoft te zijn tegen de persoon waarmee je in gesprek bent. Tja en beiden zullen je waarschijnlijk uiteindelijk tijd kosten.
Het is beter en bevredigender om met aandacht de dingen te doen die je doet. Vanzelf voelt het dan dat je meer tijd hebt. Vergelijk maar: als je het heel druk hebt vliegt de tijd voorbij. als je niets doet en je verveelt je gaat de tijd heel langzaam. Ga nu maar eens voor de gulden middenweg. Doe je werk op een rustige manier. Denk alleen maar aan het nu en geef al je aandacht aan waar je op dit moment mee bezig bent. Je hebt dan minder last van stress en je krijgt meer voor elkaar. Dat is bewezen. Probeer het eens een tijdje en je zult zien dat het waar is.
Er is een Engels woord voor rustig en aandachtig in het hier en nu bezig zijn: Mindfulness. Er zijn veel studies over mindfulness en ook trainingen. Later hier meer over.
(dit artikel is geïnspireerd door Kimklaverblogspot.com, 15-01-2008 How to add more hours to you day.
Het is niet prettig als je iemand belt en je merkt dat hij er met zijn aandacht niet bij is. Misschien zit hij aan zijn computer of merk je gewoon dat hij er met zijn hoofd niet bij is. Misschien doe jezelf ook wel eens zo. Het lijkt me duidelijk dat dat niet goed voor je relaties is. Als iemand niet de aandacht krijgt die hij verdient , houdt hij het snel voor gezien. Nieuwe relaties bouwen kost altijd meer tijd dan bestaande relaties behouden. Geef ze dus je volle aandacht.
Als je verschillende dingen tegelijkertijd doet is dat echt niet goed. Behalve als je tevreden bent met mindere kwaliteit werk of om onbeschoft te zijn tegen de persoon waarmee je in gesprek bent. Tja en beiden zullen je waarschijnlijk uiteindelijk tijd kosten.
Het is beter en bevredigender om met aandacht de dingen te doen die je doet. Vanzelf voelt het dan dat je meer tijd hebt. Vergelijk maar: als je het heel druk hebt vliegt de tijd voorbij. als je niets doet en je verveelt je gaat de tijd heel langzaam. Ga nu maar eens voor de gulden middenweg. Doe je werk op een rustige manier. Denk alleen maar aan het nu en geef al je aandacht aan waar je op dit moment mee bezig bent. Je hebt dan minder last van stress en je krijgt meer voor elkaar. Dat is bewezen. Probeer het eens een tijdje en je zult zien dat het waar is.
Er is een Engels woord voor rustig en aandachtig in het hier en nu bezig zijn: Mindfulness. Er zijn veel studies over mindfulness en ook trainingen. Later hier meer over.
(dit artikel is geïnspireerd door Kimklaverblogspot.com, 15-01-2008 How to add more hours to you day.
Wednesday, December 26, 2007
Doelen bereiken
VAN WWW.TIOUW.COM
Nieuwsbrief #129 Vrijdag 21 december 2007
De kracht van het bereiken je doelen is ze te vergeten
Deze cryptische zin geeft wel echt weer waar ik denk dat de kracht van je doelen verwezenlijken ligt. Mensen proberen vaak heel hard een bepaald doel te bereiken, maar het lijkt wel alsof het zo is dat hoe harder ze het proberen hoe meer het mislukt. Zeker wanneer iemand heel erg graag wil dat iets bereikt zou worden, dan levert het vaak meer frustraties op dan succes. Hier zijn een aantal oorzaken van te noemen en er zijn een aantal manieren om jezelf beter in staat te stellen je doelen ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.
De eerste hint is dat het bijna altijd veel belangrijker is om de juiste richting aan je leven te geven, dan om hele specifieke doelen te bereiken. Ik weet dat veel trainers je juist proberen te leren om wel specifiek te zijn en echt naar een bepaalde uitkomst toe te werken, maar de regel is: hoe specifieker het doel is vastgelegd hoe kleiner de kans dat je het realiseert. De goede richting geven aan je leven is veel belangrijker. Heb je eenmaal richting voor je leven gevonden dan zal blijken dat je ook veel makkelijker in die richting vooruit zal komen en dat een en ander ook meer ontspannen zal verlopen. De kans om de goede richting op te gaan is veel groter dan een bepaalde uitkomst te bereiken.
De tweede hint is om je doelen niet te verwoorden, maar om ze in beelden te vatten. En dan niet in plakplaatjes op een stuk papier buiten je maar in je voorstellingsvermogen in je hoofd. Doelen moeten in je liggen en niet buiten je aan de muur hangen. Hoe meer details je met je inbeeldingskracht kunt bedenken hoe groter de kans wordt dat je het ook verwezenlijkt. Maak in plaats van een beeld een film, voeg geluid, geur en smaak toe. Check met je gevoel of er ook muziek in deze toekomstfilm zit. Geeft het een slecht gevoel, dan is het raadzaam om een ander doel te kiezen. Woorden zijn te beperkt om de ware rijkdom van je doelen te omvatten. Het is niet voor niets dat men zegt dat een beeld meer zegt dan duizend woorden.
De derde en laatste hint is om alles vervolgens weer te vergeten en lekker met je leven nu bezig te zijn. Om te ontspannen en plezier te maken. Uit Canadees wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je complexe beslissingen het beste onbewust kan maken. Je doelen bereiken behelst vaker dan niet van deze complexe beslissingen. Vandaar dat het verstandig is om je onbewustzijn alle ruimte te geven deze doelen te bereiken zonder gestoord, afgeleid of zelf gesaboteerd te worden door het bewustzijn. Je bewustzijn is een manier om te focussen op een paar belangrijke zaken, terwijl je onbewustzijn juist holistisch alles in ogenschouw neemt. Bij het verwezenlijken van je doelen is dat laatste waar het omdraait. Vandaar dat de kracht van het bereiken van je doelen ligt in het vergeten.
Nieuwsbrief #129 Vrijdag 21 december 2007
De kracht van het bereiken je doelen is ze te vergeten
Deze cryptische zin geeft wel echt weer waar ik denk dat de kracht van je doelen verwezenlijken ligt. Mensen proberen vaak heel hard een bepaald doel te bereiken, maar het lijkt wel alsof het zo is dat hoe harder ze het proberen hoe meer het mislukt. Zeker wanneer iemand heel erg graag wil dat iets bereikt zou worden, dan levert het vaak meer frustraties op dan succes. Hier zijn een aantal oorzaken van te noemen en er zijn een aantal manieren om jezelf beter in staat te stellen je doelen ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.
De eerste hint is dat het bijna altijd veel belangrijker is om de juiste richting aan je leven te geven, dan om hele specifieke doelen te bereiken. Ik weet dat veel trainers je juist proberen te leren om wel specifiek te zijn en echt naar een bepaalde uitkomst toe te werken, maar de regel is: hoe specifieker het doel is vastgelegd hoe kleiner de kans dat je het realiseert. De goede richting geven aan je leven is veel belangrijker. Heb je eenmaal richting voor je leven gevonden dan zal blijken dat je ook veel makkelijker in die richting vooruit zal komen en dat een en ander ook meer ontspannen zal verlopen. De kans om de goede richting op te gaan is veel groter dan een bepaalde uitkomst te bereiken.
De tweede hint is om je doelen niet te verwoorden, maar om ze in beelden te vatten. En dan niet in plakplaatjes op een stuk papier buiten je maar in je voorstellingsvermogen in je hoofd. Doelen moeten in je liggen en niet buiten je aan de muur hangen. Hoe meer details je met je inbeeldingskracht kunt bedenken hoe groter de kans wordt dat je het ook verwezenlijkt. Maak in plaats van een beeld een film, voeg geluid, geur en smaak toe. Check met je gevoel of er ook muziek in deze toekomstfilm zit. Geeft het een slecht gevoel, dan is het raadzaam om een ander doel te kiezen. Woorden zijn te beperkt om de ware rijkdom van je doelen te omvatten. Het is niet voor niets dat men zegt dat een beeld meer zegt dan duizend woorden.
De derde en laatste hint is om alles vervolgens weer te vergeten en lekker met je leven nu bezig te zijn. Om te ontspannen en plezier te maken. Uit Canadees wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je complexe beslissingen het beste onbewust kan maken. Je doelen bereiken behelst vaker dan niet van deze complexe beslissingen. Vandaar dat het verstandig is om je onbewustzijn alle ruimte te geven deze doelen te bereiken zonder gestoord, afgeleid of zelf gesaboteerd te worden door het bewustzijn. Je bewustzijn is een manier om te focussen op een paar belangrijke zaken, terwijl je onbewustzijn juist holistisch alles in ogenschouw neemt. Bij het verwezenlijken van je doelen is dat laatste waar het omdraait. Vandaar dat de kracht van het bereiken van je doelen ligt in het vergeten.
Thursday, December 13, 2007
Netwerken voor verlegen mensen
Je hebt misschien al veel tips gelezen over netwerken, maar je bent gewoon verlegen. je weet nog niet eens goed hoe je op mensen af moet stappen, laat staan dat je dat durft. Dan heb ik hier een paar tips voor je. Voordat je naar de netwerkbijeenkomst gaat, bereid je je voor en neemt deze tips goed door. Je kunt ze zelfs in gedachten al uitvoeren, zodat het niet zo vreemd is om het de eerste keer te doen. (Je hersenen denken dan dat je het al een keer gedaan hebt.)
Tips voor het ontmoeten van mensen op een netwerkbijeenkomst.
1. De meeste mensen zijn bang om afgewezen te worden. We zijn allemaal wel eens afgewezen. Maar op zakelijke bijeenkomsten willen mensen graag met elkaar in contact komen. Ze oordelen niet over je. Ze zijn voor nieuwe contacten gekomen.
2. Zoek naar iemand die alleen staat. benader die persoon met een glimlach op je gezicht. Steek je hand uit en stel je voor. je bent verzekerd van een warm welkom want je hebt deze persoon gered van het alleen staan.
3. Als er niemand alleen staat, kijk dan naar de verschillende groepjes in de ruimte. bestudeer de lichaamstaal. Benader niet twee mensen die staan te praten, misschien is het een privégesprek.
4. Kijk of er een groep is waar de mensen plezier hebben. Loop naar de groep en probeer oogcontact te maken met iemand. Als je eenmaal oogcontact hebt, laat de groep je meestal deelnemen. Dankun je handen schudden en zeggen: Hoi, ik ben..... Als je geen oogcontact krijgt, moet je wachten of een andere groep opzoeken.
5. Het is fijn om jezelf op deze manier voor te stellen. de meeste mensen hebben in jouw schoeneen gestaan. Na jezelf voorgesteld te hebben vraag je naar hun werk of zaak en of ze eerder op zo'n meeting geweest zijn. als je niet weet wat je moet zeggen vraag je eenvoudig: hoe gaan de zaken?
6. Vergeet niet om oprecht te zijn, te glimlachen, oogcontact te maken en interesse te tonen door te luisteren. verwacht dat je geaccepteerd zult worden en je zult ook geaccepteerd worden.
Succes!
(vertaald en bewerkt naar... ezinearticles)
Tips voor het ontmoeten van mensen op een netwerkbijeenkomst.
1. De meeste mensen zijn bang om afgewezen te worden. We zijn allemaal wel eens afgewezen. Maar op zakelijke bijeenkomsten willen mensen graag met elkaar in contact komen. Ze oordelen niet over je. Ze zijn voor nieuwe contacten gekomen.
2. Zoek naar iemand die alleen staat. benader die persoon met een glimlach op je gezicht. Steek je hand uit en stel je voor. je bent verzekerd van een warm welkom want je hebt deze persoon gered van het alleen staan.
3. Als er niemand alleen staat, kijk dan naar de verschillende groepjes in de ruimte. bestudeer de lichaamstaal. Benader niet twee mensen die staan te praten, misschien is het een privégesprek.
4. Kijk of er een groep is waar de mensen plezier hebben. Loop naar de groep en probeer oogcontact te maken met iemand. Als je eenmaal oogcontact hebt, laat de groep je meestal deelnemen. Dankun je handen schudden en zeggen: Hoi, ik ben..... Als je geen oogcontact krijgt, moet je wachten of een andere groep opzoeken.
5. Het is fijn om jezelf op deze manier voor te stellen. de meeste mensen hebben in jouw schoeneen gestaan. Na jezelf voorgesteld te hebben vraag je naar hun werk of zaak en of ze eerder op zo'n meeting geweest zijn. als je niet weet wat je moet zeggen vraag je eenvoudig: hoe gaan de zaken?
6. Vergeet niet om oprecht te zijn, te glimlachen, oogcontact te maken en interesse te tonen door te luisteren. verwacht dat je geaccepteerd zult worden en je zult ook geaccepteerd worden.
Succes!
(vertaald en bewerkt naar... ezinearticles)
Friday, October 19, 2007
detox voetenbad informatiepagina
Vanaf heden is er informatie over de verschillende detox voetenbaden te vinden op de informatiepagina voor detox voetenbaden: www.detox-voetenbad.nl.
Omega-Detox, Bioenergiser, Chispa en Aqua Detox.
Er is nieuwe, wetenschappelijke informatie beschikbaar (nu nog in het Engels, wordt spoedig vertaald).
Er is ook de mogelijkheid om daar uw detox voetbad te bestellen.
Omega-Detox, Bioenergiser, Chispa en Aqua Detox.
Er is nieuwe, wetenschappelijke informatie beschikbaar (nu nog in het Engels, wordt spoedig vertaald).
Er is ook de mogelijkheid om daar uw detox voetbad te bestellen.
Wednesday, August 29, 2007
Top 10 redenen waarom verkopers falen!
Overgenomen van Ger de Bruijn in Business club online
Top 10 redenen waarom verkopers falen!
In de Verenigde Staten (waar anders?) is natuurlijk onderzoek gedaan naar de vraag waarom de ene verkoper meer verkoopt dan de andere. Dit onderzoek is uitgevoerd in 23 verschillende bedrijfstakken
De vraag was: hoe verkopen de Top (1%) verkopers in deze 23 verschillende bedrijfstakken? en hoe verkopen de anderen(99%)?
Saillant detail is dat deze (top)verkopers meer verdienen dan een gemiddelde CEO, werken niet zo hard en maken kortere dagen.
Zij richten alle aandacht op hun prospects zodat ze niet denken aan de volgende vraag of aan de volgende verkoopstap.
Het bleek dat de andere verkopers(99%)precies het tegenovergestelde doen van de topverkopers.
Al het onderstaande is daarom gebaseerd op de activiteiten van de 99% verkopers die niet zo best uit het onderzoek kwamen.
De Top 10 redenen waarom verkopers falen ziet er als volgt uit.
1. Slechte acquisitie (verspilde tijd en moeite aan verkeerde prospects)
2. Elke keer ander techniek of tactiek gebruiken (geen consequent gedrag en methode)
3. Verkeerd idee van verkoop (ze denken dat de primaire functie is: overhalen en overtuigen, gebruik van manipulatieve technieken waar prospects een hekel aan hebben. Het zijn verouderde technieken v.b. AIDA : E.K.Strong, 1925!)
4. De meeste verkopers lukt het niet om onvoorwaardelijk commitment van de prospect te krijgen om zaken te doen aan het begin van de relatie.( Er wordt te veel tijd verspild aan prospects die het commitment niet willen/kunnen aangaan)
5. De meeste verkopers vergeten in het begin van het proces vast te stellen wat de werkelijke koopintenties zijn van hun prospects, inclusief de financiele situatie. (Ze zijn te veel tijd kwijt aan de verkeerde prospects)
6. De meeste verkopers zijn bezig met “rapport maken”, zorgen dat de prospect ze aardig vinden. (ook dit is een manipulatief proces)
7. De meeste verkopers geven een “elevatorpitch “, een minipresentatie van zichzelf en hun bedrijf, in plaats te onderzoeken wat de prospect nodig heeft (als hij überhaupt iets nodig heeft!)
8. De meeste verkopers sluiten de koop aan het eind van het verkoopproces. Topverkopers doen dat aan het begin (zie punt 4). Zij sluiten gedurende het gehele proces ( dat levert geen druk op naar de prospect en naar de verkoper zelf.)
9. De meeste verkopers hebben technieken geleerd om tegenwerpingen te weerleggen. Dit is wederom een manipulatieve techniek. (Topverkopers elimineren tegenwerpingen doordat ze die gewoon niet tegenkomen!)
10. De meeste verkopers zitten opgesloten in oude overtuigingen en ideeën over verkoop. Ze proberen zich te verbeteren, maar ze verbeteren zich alleen in die dingen die ze al weten. Dit levert echter kleine verbeteringen op. Topverkopers daarentegen maken nieuwe, indrukwekkende, veranderingen in hun verkoopmethoden en –gedrag om zo fantastische resultaten te behalen.
Top 10 redenen waarom verkopers falen!
In de Verenigde Staten (waar anders?) is natuurlijk onderzoek gedaan naar de vraag waarom de ene verkoper meer verkoopt dan de andere. Dit onderzoek is uitgevoerd in 23 verschillende bedrijfstakken
De vraag was: hoe verkopen de Top (1%) verkopers in deze 23 verschillende bedrijfstakken? en hoe verkopen de anderen(99%)?
Saillant detail is dat deze (top)verkopers meer verdienen dan een gemiddelde CEO, werken niet zo hard en maken kortere dagen.
Zij richten alle aandacht op hun prospects zodat ze niet denken aan de volgende vraag of aan de volgende verkoopstap.
Het bleek dat de andere verkopers(99%)precies het tegenovergestelde doen van de topverkopers.
Al het onderstaande is daarom gebaseerd op de activiteiten van de 99% verkopers die niet zo best uit het onderzoek kwamen.
De Top 10 redenen waarom verkopers falen ziet er als volgt uit.
1. Slechte acquisitie (verspilde tijd en moeite aan verkeerde prospects)
2. Elke keer ander techniek of tactiek gebruiken (geen consequent gedrag en methode)
3. Verkeerd idee van verkoop (ze denken dat de primaire functie is: overhalen en overtuigen, gebruik van manipulatieve technieken waar prospects een hekel aan hebben. Het zijn verouderde technieken v.b. AIDA : E.K.Strong, 1925!)
4. De meeste verkopers lukt het niet om onvoorwaardelijk commitment van de prospect te krijgen om zaken te doen aan het begin van de relatie.( Er wordt te veel tijd verspild aan prospects die het commitment niet willen/kunnen aangaan)
5. De meeste verkopers vergeten in het begin van het proces vast te stellen wat de werkelijke koopintenties zijn van hun prospects, inclusief de financiele situatie. (Ze zijn te veel tijd kwijt aan de verkeerde prospects)
6. De meeste verkopers zijn bezig met “rapport maken”, zorgen dat de prospect ze aardig vinden. (ook dit is een manipulatief proces)
7. De meeste verkopers geven een “elevatorpitch “, een minipresentatie van zichzelf en hun bedrijf, in plaats te onderzoeken wat de prospect nodig heeft (als hij überhaupt iets nodig heeft!)
8. De meeste verkopers sluiten de koop aan het eind van het verkoopproces. Topverkopers doen dat aan het begin (zie punt 4). Zij sluiten gedurende het gehele proces ( dat levert geen druk op naar de prospect en naar de verkoper zelf.)
9. De meeste verkopers hebben technieken geleerd om tegenwerpingen te weerleggen. Dit is wederom een manipulatieve techniek. (Topverkopers elimineren tegenwerpingen doordat ze die gewoon niet tegenkomen!)
10. De meeste verkopers zitten opgesloten in oude overtuigingen en ideeën over verkoop. Ze proberen zich te verbeteren, maar ze verbeteren zich alleen in die dingen die ze al weten. Dit levert echter kleine verbeteringen op. Topverkopers daarentegen maken nieuwe, indrukwekkende, veranderingen in hun verkoopmethoden en –gedrag om zo fantastische resultaten te behalen.
Praat met vreemden
1. Relaties verwerven: Netwerken gaat over relaties verwerven. Als je een contact omzet in een zakelijke relatie heb je zakelijke referenties.
2. Geef geen visitekaartje. Visitekaartjes uitdelen is geen netwerken. Geef je kaartje alleen als er om gevraagd wordt. Dat betekent namelijk dat de persoon in je geïnteresseerd is. Hij zal je kaartje niet zo snel weggooien.
3. Wees geïnteresseerd voordat je interessant bent. Het gaat niet allemaal om jou. Mensen zullen zich eerder met jou verbinden als je geïnteresseerd bent in hen en in hun zaken, hun issues en hun succes.
4. Stel vragen. Iedereen houdt ervan om over zichzelf te praten. Open vragen stellen is een goed manier om te leren en om je te verbinden met de ander.
5.Wees authentiek. Wees jezelf. Wees echt als je vragen stelt en als je luistert.
6. Wees positief. Leg het accent op het positieve. Klagen sluit je af.
7. Wees goed belezen. Als je over nieuwsfeiten kunt vertellen of over bestsellers kunt praten, kan dat een goede start zijn voor een gesprek, vooral bij een nieuw contact.
8. Wees behulpzaam, luister en geef tips. Bied aan om te helpen.
9. Het gaat erom wie jou kent, niet om wie jij kent. Introduceer jezelf bij anderen.
10. Wees aanwezig. Zorg dat er een indruk blijft hangen. doe dit bijvoorbeeld door de manier waarop je je kleedt, de manier waarop je praat, handenschudt en je door de ruimte begeeft. Draag een interessant (en gepast) kledingstuk of een opvallend accessoire. Dit kan het begin van een gesprek zijn en kan ervoor zorgen dat men zich jou herinnert.
11. Gebruik onberispelijke taal, articuleer goed en denk na voordat je iets zegt.
12. Blijf niet plakken, loop rond, praat niet slechts met één persoon of met je vrienden op een netwerkbijeenkomst. Ga naar anderen en introduceer jezelf. Speciaal als dit moeilijk voor je is.
13. Gebruik een strategie om weg te gaan als iemand bij jou blijft plakken, bijvoorbeeld: "Ik wil even daar, met die en die gaan praten. ga je even mee, dan zal ik je voorstellen."
14. Doe aan follow-up. Stuur binnen korte tijd een e-mail met een herinnering aan een topic.
15. Blijf verbonden. Stuur bijvoorbeeld een link naar een interessante website. Je weet wat voor je contact interessant is als je goed geluisterd hebt.
En natuurlijk weet je wat je moet zeggen op de vraag: "Wat doe je?"
2. Geef geen visitekaartje. Visitekaartjes uitdelen is geen netwerken. Geef je kaartje alleen als er om gevraagd wordt. Dat betekent namelijk dat de persoon in je geïnteresseerd is. Hij zal je kaartje niet zo snel weggooien.
3. Wees geïnteresseerd voordat je interessant bent. Het gaat niet allemaal om jou. Mensen zullen zich eerder met jou verbinden als je geïnteresseerd bent in hen en in hun zaken, hun issues en hun succes.
4. Stel vragen. Iedereen houdt ervan om over zichzelf te praten. Open vragen stellen is een goed manier om te leren en om je te verbinden met de ander.
5.Wees authentiek. Wees jezelf. Wees echt als je vragen stelt en als je luistert.
6. Wees positief. Leg het accent op het positieve. Klagen sluit je af.
7. Wees goed belezen. Als je over nieuwsfeiten kunt vertellen of over bestsellers kunt praten, kan dat een goede start zijn voor een gesprek, vooral bij een nieuw contact.
8. Wees behulpzaam, luister en geef tips. Bied aan om te helpen.
9. Het gaat erom wie jou kent, niet om wie jij kent. Introduceer jezelf bij anderen.
10. Wees aanwezig. Zorg dat er een indruk blijft hangen. doe dit bijvoorbeeld door de manier waarop je je kleedt, de manier waarop je praat, handenschudt en je door de ruimte begeeft. Draag een interessant (en gepast) kledingstuk of een opvallend accessoire. Dit kan het begin van een gesprek zijn en kan ervoor zorgen dat men zich jou herinnert.
11. Gebruik onberispelijke taal, articuleer goed en denk na voordat je iets zegt.
12. Blijf niet plakken, loop rond, praat niet slechts met één persoon of met je vrienden op een netwerkbijeenkomst. Ga naar anderen en introduceer jezelf. Speciaal als dit moeilijk voor je is.
13. Gebruik een strategie om weg te gaan als iemand bij jou blijft plakken, bijvoorbeeld: "Ik wil even daar, met die en die gaan praten. ga je even mee, dan zal ik je voorstellen."
14. Doe aan follow-up. Stuur binnen korte tijd een e-mail met een herinnering aan een topic.
15. Blijf verbonden. Stuur bijvoorbeeld een link naar een interessante website. Je weet wat voor je contact interessant is als je goed geluisterd hebt.
En natuurlijk weet je wat je moet zeggen op de vraag: "Wat doe je?"
Tuesday, August 07, 2007
Tupperware-party. Concept ook voor detox voetenbad

Om de 2,5 seconde gaat er ergens op de wereld een Tupperware-party van start. In Nederland zijn er ongeveer 60.000 per jaar. Het huiselijke promotiepraatje is duidelijk een businessmodel dat werkt. Er worden tegenwoordig door andere bedrijven ook andere artikelen volgens dit concept op de markt gebracht. Er worden party's gehouden voor sieraden, cosmetica en andere schoonheidssnufjes. Ook romantische en erotische verwenproducten voor vrouwen worden op thuisparty's beter verkocht dan in de sexshop.
Maar ook mannen zijn in voor huiskamerfeestjes. bijvoorbeeld voor hengelaars: dobbers,lijnen en hengels worden er besproken.
Hierdoor ben ik op het idee gekomen om ook de detox voetenbaden op huiskamerfeestjes te gaan promoten. Iedereen kan op zo'n feestje gratis een detox voetenbad proberen. Degene die het feestje organiseert kan op een flinke commissie per verkocht detox voetenbad rekenen. In september 2007 gaan we ermee beginnen.
Labels:
detox voetenbad,
home party,
huiskamerfeestje,
Tupperware
Monday, July 30, 2007
Hoeveel verdienen met Google Adsense?
Voor iemand die van toeten nog blazen weet en begint met Google Adsense: je verdient niet zoveel. Ikzelf heb nu een jaar advertenties op mijn blogs staan (5 weblogs, waarvan 3 wia www.blieb.nl)De blogs onderhoud ik deels omdat ik reclame maak voor mijn producten en voor informatie voor mijn zakenpartners. En ik doe het ook als hobby. Ik vind het leuk om 's morgens te beginnen met schrijven. De inkomsten uit Google Adsense zijn mooi meegenomen.
Als je werkelijk wilt verdienen met Google Adsense moet je het anders aanpakken dan ik. Er zijn genoeg sites te vinden op internet die je daarbij kunnen informeren.
Hier even een kopietje van de verdiensten en bijschrijvingen van Google Ik ben in juli 2006 begonne met één blog:
februari 2007
26 feb Betaling verzonden - details -US$ 144,36
28 feb Inkomsten (1 feb - 28 feb) - details US$ 38,84
maart 2007
31 mrt Inkomsten (1 mrt - 31 mrt) - details US$ 77,52
april 2007
24 apr Betaling verzonden - details -US$ 116,36
30 apr Inkomsten (1 apr - 30 apr) - details US$ 30,41
mei 2007
31 mei Inkomsten (1 mei - 31 mei) - details US$ 38,01
juni 2007
30 jun Inkomsten (1 jun - 30 jun) - details US$ 62,04
juli 2007
24 jul Betaling verzonden - details -US$ 130,46
Inkomsten van juli worden definitief op 10 augustus voltooid [?]
Ik heb in een jaar dus 144,36 + 116,36 + 130,46 dollar = 391,18 dollar verdiend. Iets extra's voor mezelf dus.
Je kunt zien dat de verdiensten langzaam oplopen. Dat is wel mooi, zonder extra werk.
Als je werkelijk wilt verdienen met Google Adsense moet je het anders aanpakken dan ik. Er zijn genoeg sites te vinden op internet die je daarbij kunnen informeren.
Hier even een kopietje van de verdiensten en bijschrijvingen van Google Ik ben in juli 2006 begonne met één blog:
februari 2007
26 feb Betaling verzonden - details -US$ 144,36
28 feb Inkomsten (1 feb - 28 feb) - details US$ 38,84
maart 2007
31 mrt Inkomsten (1 mrt - 31 mrt) - details US$ 77,52
april 2007
24 apr Betaling verzonden - details -US$ 116,36
30 apr Inkomsten (1 apr - 30 apr) - details US$ 30,41
mei 2007
31 mei Inkomsten (1 mei - 31 mei) - details US$ 38,01
juni 2007
30 jun Inkomsten (1 jun - 30 jun) - details US$ 62,04
juli 2007
24 jul Betaling verzonden - details -US$ 130,46
Inkomsten van juli worden definitief op 10 augustus voltooid [?]
Ik heb in een jaar dus 144,36 + 116,36 + 130,46 dollar = 391,18 dollar verdiend. Iets extra's voor mezelf dus.
Je kunt zien dat de verdiensten langzaam oplopen. Dat is wel mooi, zonder extra werk.
Monday, July 16, 2007
Simpel netwerkmarketing (3) of Tupperware party
In plaats van verkoop via een marketing netwerk, kan het ook via directe verkoop.
Ik heb 120 euro om te verdelen tussen verkopers. De 120 euro kan ook anders uitbetaald worden Bijvoorbeeld een flink aandeel voor iemand die een homeparty organiseert, zoals vroeger de Tupperware parties. Je nodigt een aantal mensen bij je thuis uit en vertelt wat je te bieden hebt.
In geval van het detox voetenbad: Je organiseert een homeparty en nodigt 10 tot 15 mensen uit. Ik zorg dat er 5 detox voetenbaden zijn, zodat iedereen het voetenbad kan uitproberen. Voor ieder voetenbad dat er verkocht wordt (bijvoorbeeld binnen twee maanden-de mensen mogen best wat bedenktijd hebben), krijgt degene die het feestje organiseert 100 euro. De andere 20 euro zijn voor mij. (Voor levering van de detox voetenbaden.)
Ik vind het zelf een mooi plannetje.
En het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Verkoop zowel via het marketing netwerk als via de homeparties.
Ik heb 120 euro om te verdelen tussen verkopers. De 120 euro kan ook anders uitbetaald worden Bijvoorbeeld een flink aandeel voor iemand die een homeparty organiseert, zoals vroeger de Tupperware parties. Je nodigt een aantal mensen bij je thuis uit en vertelt wat je te bieden hebt.
In geval van het detox voetenbad: Je organiseert een homeparty en nodigt 10 tot 15 mensen uit. Ik zorg dat er 5 detox voetenbaden zijn, zodat iedereen het voetenbad kan uitproberen. Voor ieder voetenbad dat er verkocht wordt (bijvoorbeeld binnen twee maanden-de mensen mogen best wat bedenktijd hebben), krijgt degene die het feestje organiseert 100 euro. De andere 20 euro zijn voor mij. (Voor levering van de detox voetenbaden.)
Ik vind het zelf een mooi plannetje.
En het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Verkoop zowel via het marketing netwerk als via de homeparties.
Sunday, July 15, 2007
Simpel netwerkmarketing (2) - detox voetenbad
Ik ben wat verder na gaan denken over mijn eigen marketingnetwerk (zie: simpel netwerkmarketing in dit blog- 28 mei). Jammer genoeg wordt het een klein beetje minder simpel als je het echt wil gaan doen. Dan heb ik het over BTW, verzendkosten en onvoorziene onkosten.
De verkoopsprijs van het Bio Energiser Detox Voetenbad is 345 euro.
Zonder BTW is die prijs ongeveer 290 euro (niet precies, maar ik hou het nog steeds zo simpel mogelijk) Mijn inkoopsprijs is 150 euro (zonder BTW, want ik betrek het uit het buitenland) Dan houd ik 140 euro over om te verdelen.
20 euro gaat er vanaf: 7,50 verzendkosten, 7,50 goede doel en 5 euro voor mijn werk en eventueel onvoorziene onkosten (zenden en terugzenden bij problemen) dit is wel een erg laag bedrag, maar ik denk dat als de business groter wordt dat het dan kan, bovendien houd ik mijn eigen commissie (15 euro).
Dan hebben we 120 euro over om te verdelen.
Ik wil niet meer dan 3 niveaus diep gaan, omdat ik de mensen wil blijven kennen en omdat ik redelijke commissie wil geven. De mensen moeten er op kunnen verdienen.
1. Als er een voetenbad verkocht wordt krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het mijn eigen vriend of vriendin (B) is houd ik zelf (A) de rest (45 euro).
2. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van mijn vriend is, krijgt mijn vriend (B)15 euro. Ikzelf (A) krijg de rest (30 euro)
3. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van een vriend van mijn vriend is, krijgt de vriend van mijn vriend (C) 15 euro. Mijn vriend (B) krijgt 15 euro en ikzelf (A) krijg de rest (15 euro)
Zoals je ziet krijg ikzelf (A) soms meer. Ik denk dat dat vooral in het begin is, zodat ik een klein kapitaaltje op kan bouwen om in de toekomst andere producten aan te schaffen (zonnepanelen-sapcentrifuges), die mijn vrienden dan ook weer kunnen gaan verkopen. Verder vraag ik natuurlijk geen inschrijfgeld en zijn de verdiensten voor mijn eigen werkzaamheden bijzonder laag.
Inschrijfkosten vind ik niet nodig. Het enige wat ik van mijn vrienden vraag is een BTW-nummer. Ik wil namelijk dat men gaat verkopen en niet alleen maar zelf nog goedkoper aan een Bio Energiser Detox Voetenbad wil komen. De prijs van 345 euro is de laagste prijs.
Ik ga nog even alles doornemen en ik moet natuurlijk ook nog rekenig houden met BTW over de commissies. Maar ik denk dat dat verder geen problemen oplevert. Ik laat jullie weten wanneer mijn marketing netwerk van start gaat.
De verkoopsprijs van het Bio Energiser Detox Voetenbad is 345 euro.
Zonder BTW is die prijs ongeveer 290 euro (niet precies, maar ik hou het nog steeds zo simpel mogelijk) Mijn inkoopsprijs is 150 euro (zonder BTW, want ik betrek het uit het buitenland) Dan houd ik 140 euro over om te verdelen.
20 euro gaat er vanaf: 7,50 verzendkosten, 7,50 goede doel en 5 euro voor mijn werk en eventueel onvoorziene onkosten (zenden en terugzenden bij problemen) dit is wel een erg laag bedrag, maar ik denk dat als de business groter wordt dat het dan kan, bovendien houd ik mijn eigen commissie (15 euro).
Dan hebben we 120 euro over om te verdelen.
Ik wil niet meer dan 3 niveaus diep gaan, omdat ik de mensen wil blijven kennen en omdat ik redelijke commissie wil geven. De mensen moeten er op kunnen verdienen.
1. Als er een voetenbad verkocht wordt krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het mijn eigen vriend of vriendin (B) is houd ik zelf (A) de rest (45 euro).
2. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van mijn vriend is, krijgt mijn vriend (B)15 euro. Ikzelf (A) krijg de rest (30 euro)
3. Als er een detox voetenbad verkocht wordt, krijgt degene die het verkoopt 75 euro commissie. Als het een vriend van een vriend van mijn vriend is, krijgt de vriend van mijn vriend (C) 15 euro. Mijn vriend (B) krijgt 15 euro en ikzelf (A) krijg de rest (15 euro)
Zoals je ziet krijg ikzelf (A) soms meer. Ik denk dat dat vooral in het begin is, zodat ik een klein kapitaaltje op kan bouwen om in de toekomst andere producten aan te schaffen (zonnepanelen-sapcentrifuges), die mijn vrienden dan ook weer kunnen gaan verkopen. Verder vraag ik natuurlijk geen inschrijfgeld en zijn de verdiensten voor mijn eigen werkzaamheden bijzonder laag.
Inschrijfkosten vind ik niet nodig. Het enige wat ik van mijn vrienden vraag is een BTW-nummer. Ik wil namelijk dat men gaat verkopen en niet alleen maar zelf nog goedkoper aan een Bio Energiser Detox Voetenbad wil komen. De prijs van 345 euro is de laagste prijs.
Ik ga nog even alles doornemen en ik moet natuurlijk ook nog rekenig houden met BTW over de commissies. Maar ik denk dat dat verder geen problemen oplevert. Ik laat jullie weten wanneer mijn marketing netwerk van start gaat.
Sunday, July 08, 2007
Financiele problemen oplossen met netwerkmarketing
Er zijn genoeg redenen waarom mensen in schulden raken. Alereerst moet je je focussen op hoeveel geld er binnekomt en hoeveel er weer op gaat. Mensen hebben soms ook gewoon een te luxe levensstijl. de uitvinding van de creditcard is een van de redenen waarom mensen soms hog schulden hebben.
Hier is een lijstje met oorzaken van een schuldenlast.
- niet budgetteren
- zonder nadenken gebruik maken van je creditcard
- luxe levensstijl
- een plotselinge onverwachte grote uitgave
- teveel spullen nodig hebben
- ziekte
Er zijn manieren om uit die schuldenlast te breken.
- leren budgetteren - dit is absoluut de eerste stap. Je moet weten waar je geld heen gaat.
- je inkomen vergroten, dat kan op verschillende manieren:
- Thuiswerken met netwerkmarketing of MLM- je kunt soms met een kleine investering beginnen
- Nieuwe ideeën uitvoeren - vaak kom je op nieuwe ideeén om iets te beginnen. Maar als je nog nooit in zaken geweest bent, let dan goed op!
- gebruik je vaardigheden en verkoop jezelf, bijvoorbeeld via internet. maar ook hier geldt: 85 % van de mensen die een eigen zaak beginnen eindigen met minder geld dan toen ze aan een eigen bedrijf begonnen.
Netwerkmarketing of MLM is perfect voor als je voor het eerst in zaken gaat. Er is maar weining investering nodig en door de manier waarop de meeste netwerkmarketingbedrijven georganiseerd zijn kun je goed extra geld verdienen.
Als je perse uit de schulden wilt komen zal dat gebeuren omdat je het besloten hebt en omdat je je ertoe zet om het ook te doen.
Dit artikel is gebaseerd op een artikel van Kozan Huseyn (http://www.goarticles.com/cgi-bin/showa.cgi?C=540624)
Hier is een lijstje met oorzaken van een schuldenlast.
- niet budgetteren
- zonder nadenken gebruik maken van je creditcard
- luxe levensstijl
- een plotselinge onverwachte grote uitgave
- teveel spullen nodig hebben
- ziekte
Er zijn manieren om uit die schuldenlast te breken.
- leren budgetteren - dit is absoluut de eerste stap. Je moet weten waar je geld heen gaat.
- je inkomen vergroten, dat kan op verschillende manieren:
- Thuiswerken met netwerkmarketing of MLM- je kunt soms met een kleine investering beginnen
- Nieuwe ideeën uitvoeren - vaak kom je op nieuwe ideeén om iets te beginnen. Maar als je nog nooit in zaken geweest bent, let dan goed op!
- gebruik je vaardigheden en verkoop jezelf, bijvoorbeeld via internet. maar ook hier geldt: 85 % van de mensen die een eigen zaak beginnen eindigen met minder geld dan toen ze aan een eigen bedrijf begonnen.
Netwerkmarketing of MLM is perfect voor als je voor het eerst in zaken gaat. Er is maar weining investering nodig en door de manier waarop de meeste netwerkmarketingbedrijven georganiseerd zijn kun je goed extra geld verdienen.
Als je perse uit de schulden wilt komen zal dat gebeuren omdat je het besloten hebt en omdat je je ertoe zet om het ook te doen.
Dit artikel is gebaseerd op een artikel van Kozan Huseyn (http://www.goarticles.com/cgi-bin/showa.cgi?C=540624)
Saturday, July 07, 2007
Een netwerkmarketingbedrijf zoeken
Meestal word je voor netwerkmarketing uitgenodigd. Een vage bekende nodigt je uit om een bijeenkomst bij te wonen. Soms kunnen de bijeenkomsten erg inspirerend zijn. Maar als je erg enthousiast geworden bent zou ik je aanraden om toch eerst eens na te denken. Misschien zie je netwerkmarketing wel zitten. Maar er zijn meer netwerkmarketingbedrijven dan dat ene waar jij nu juist op bezoek bent geweest.
Je bent er toch wel van overtuigd geraakt dat je een centje bij kunt verdienen met netwerkmarketing. Dat is dus ook zo. Ik doe het zelf ook. Maar je moet wel weten waar je aan begint en er ook voor werken.
Je kunt op internet op zoek gaan naar andere bedrijven. Ik moet je waarschuwen dat dat wel een hele klus is. Op erg veel sites wordt niet verteld waar het over gaat; ze willen je eerst in laten schrijven om je daarna in te palmen. Ik zou niet met een bedrijf in zee gaan dat met zulke methodes werkt. Als je het toch probeert: je weet al waar je aan begint. Je bent gewoon op zoek naar het voor jou beste bedrijf.
Ik zou liever een bedrijf nemen dat op zijn site precies vertelt hoe het allemaal werkt. Ik heb zelf natuurlijk gesurft en eerlijk gezegd zijn er niet zo erg veel bedrijven die echt openheid geven. Officiele sites van bijvoorbeeld ACN en Tahition Noni zijn redelijk duidelijk. Alleen mis ik (bijna) altijd de vermelding van het inschrijfgeld. Dus vraag daar altijd naar.
De meeste netwerkmarketing (of MLM) bedrijven verkopen gezondheidsproducten. Ook vaak zie je telefonie ACN, Global Affinity, Gorbu. Vaak voedingssupplementen: Herbal Life, For Ever Living, vitamines: Global Affinity, gezondheidsdrankjes: Tahitian Noni, Vemma. Lichamelijke verzorging: Mary Kay. Wat ik zelf ook interessant vind is opleidingen: Succes University (Ik begin er (nog)niet aan want kost sowieso 49 dollar per maand!)
Natuurlijk is het compensatieplan belangrijk, ook is het belangrijk of je al snel wat kunt verdienen, maar belangrijker is of je zelf die producten zou gebruiken en zou kunnen verkopen.
Makkelijk is het als je bijvoorbeeld al heel veel baat hebt bij een bepaald gezondheidsdrankje. Als je dat toch al gebruikt wil je het misschien ook wel aan anderen aanbevelen. (Noni, Vemma)
Andersom zou ik het niet doen: het drankje gaan gebruiken om het dan te verkopen. Op een gegeven moment stopt je er toch mee. Zoek dan een ander bedrijf. Zoek producten die je zelf zou kunnen verkopen, waar je enthousiast over bent.
Eigenlijk vind ik belangrijk dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen, maar dat komt bijna nergens voor, misschien alleen bij Gorbu. Maar betaal niet teveel. Niet meer dan wat je gemakkelijk in een maand terugverdient (volgens jezelf)
Verder hoort het dat een netwerkmarketing bedrijf ook aan goede doelen doet. Als er zoveel geld omgaat als men beweert mag er wel wat geschonken worden ook. (Global Affinity, Mary Kay, Gorbu)
Samengevat: zoek een bedrijf met een duidelijke internetsite, zoek producten die bij je passen en waar je enthousiast over bent, betaal niet teveel inschrijfgeld (of maandelijkse of jaarlijkse bedragen). En kijk tenslotte ook nog eens hoeveel je er eigenlijk in het begin en later mee kunt verdienen. Vergeet de goede doelen niet!
Je bent er toch wel van overtuigd geraakt dat je een centje bij kunt verdienen met netwerkmarketing. Dat is dus ook zo. Ik doe het zelf ook. Maar je moet wel weten waar je aan begint en er ook voor werken.
Je kunt op internet op zoek gaan naar andere bedrijven. Ik moet je waarschuwen dat dat wel een hele klus is. Op erg veel sites wordt niet verteld waar het over gaat; ze willen je eerst in laten schrijven om je daarna in te palmen. Ik zou niet met een bedrijf in zee gaan dat met zulke methodes werkt. Als je het toch probeert: je weet al waar je aan begint. Je bent gewoon op zoek naar het voor jou beste bedrijf.
Ik zou liever een bedrijf nemen dat op zijn site precies vertelt hoe het allemaal werkt. Ik heb zelf natuurlijk gesurft en eerlijk gezegd zijn er niet zo erg veel bedrijven die echt openheid geven. Officiele sites van bijvoorbeeld ACN en Tahition Noni zijn redelijk duidelijk. Alleen mis ik (bijna) altijd de vermelding van het inschrijfgeld. Dus vraag daar altijd naar.
De meeste netwerkmarketing (of MLM) bedrijven verkopen gezondheidsproducten. Ook vaak zie je telefonie ACN, Global Affinity, Gorbu. Vaak voedingssupplementen: Herbal Life, For Ever Living, vitamines: Global Affinity, gezondheidsdrankjes: Tahitian Noni, Vemma. Lichamelijke verzorging: Mary Kay. Wat ik zelf ook interessant vind is opleidingen: Succes University (Ik begin er (nog)niet aan want kost sowieso 49 dollar per maand!)
Natuurlijk is het compensatieplan belangrijk, ook is het belangrijk of je al snel wat kunt verdienen, maar belangrijker is of je zelf die producten zou gebruiken en zou kunnen verkopen.
Makkelijk is het als je bijvoorbeeld al heel veel baat hebt bij een bepaald gezondheidsdrankje. Als je dat toch al gebruikt wil je het misschien ook wel aan anderen aanbevelen. (Noni, Vemma)
Andersom zou ik het niet doen: het drankje gaan gebruiken om het dan te verkopen. Op een gegeven moment stopt je er toch mee. Zoek dan een ander bedrijf. Zoek producten die je zelf zou kunnen verkopen, waar je enthousiast over bent.
Eigenlijk vind ik belangrijk dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen, maar dat komt bijna nergens voor, misschien alleen bij Gorbu. Maar betaal niet teveel. Niet meer dan wat je gemakkelijk in een maand terugverdient (volgens jezelf)
Verder hoort het dat een netwerkmarketing bedrijf ook aan goede doelen doet. Als er zoveel geld omgaat als men beweert mag er wel wat geschonken worden ook. (Global Affinity, Mary Kay, Gorbu)
Samengevat: zoek een bedrijf met een duidelijke internetsite, zoek producten die bij je passen en waar je enthousiast over bent, betaal niet teveel inschrijfgeld (of maandelijkse of jaarlijkse bedragen). En kijk tenslotte ook nog eens hoeveel je er eigenlijk in het begin en later mee kunt verdienen. Vergeet de goede doelen niet!
Monday, June 25, 2007
Netwerkmarketing: waar ik een hekel aan heb
In de eerste plaats kan volgens mij netwerkmarketing goed bestaan zonder dat mensen inschrijfgeld hoeven te betalen. Als men het dan toch nodig vindt voor administratieve kosten, moet 20 euro genoeg zijn.
Bedrijven die tot 1600 euro laten betalen voor je introductiepakket: ik zou het niet doen. Het is begrijpelijk dat je kennis wilt nemen van de producten die je gaat verkopen. Waarom deelt het netwerkmarketingbedrijf dan niet wat gratis uit? En laat mensen zelf beslissen of ze verder nog producten willen aanschaffen. Als een bedrijf het moet hebben van de omzet onder haar eigen vertegenwoordigers, dan zit er ergens iets niet goed. Overigens is het wettelijk verplicht om klanten te hebben anders dan de vertegenwoordigers/distributeurs zelf. Behalve dat haat ik het als je geld moet inleggen en je weet nog niet eens of je het terug zult kunnen verdienen.
In de tweede plaats heb ik ook een hekel aan de wervingspraktijken. En met mij vele anderen. Het komt heel veel voor dat nieuwe vertegenwoordigers met mooie praatjes het bedrijf binnengehaald worden. Er worden gouden bergen beloofd. Er wordt aanvankelijk verteld dat je niet hoeft te verkopen, maar dat je "deelt". Later merken de nieuwe distributeurs vanzelf dat "delen " tóch hetzelfde is als verkopen. Ik vind het niet vreemd dat, naar ik schat, 80 tot 90 procent weer stopt met netwerkmarketing. Jammer genoeg is dat pas nadat ze eerst behoorlijk geïnvesteerd hebben.
Nog erger is het als de wervingspraktijken helemaal onduidelijk worden. Soms zie je advertenties met: vacature. Werklozen gaan erop af en denken dat ze in loondienst komen. Pas als ze op gesprek komen horen ze om wat voor bedrijf het gaat. Hoe fout kun je bezig zijn!
Verder is het vrijwel altijd in eerste instantie onduidelijk hoeweel geld je nu echt gaat verdienen. En dan bedoel ik nu. Want later, als je downline tot honderduizend is gegroeid, ja dan verdien je miljoenen (willen we dat dan met zijn allen--een onderdeel zijn van de huidige graaicultuur?). Het compensatieplan is overigens altijd behoorlijk ingewikkeld. En wat verdien je nu eigenlijk met je eerste verkoop?
Tja en toch doe ik zelf nog steeds aan netwerkmarketing. Ik heb al eerder verteld over de mooie dingen eraan en dat zal ik nog wel even blijven doen. Voor mij heeft netwerkmarketing toch betekend: geld verdienen, zodat ik een eigen zaak kon beginnen (naast het netwerkmarketing). Belangrijk voor mij is ook het ontmoeten van veel nieuwe mensen en het vormen van nieuwe vriendschappen. Bovendien gaat er steevast een gedeelte van mijn omzet naar een goed doel.
Ik hoop dan ook dat de netwerkmarkitingbedrijven afstappen van inschrijfgeld vragen, afstappen van vervelende wervingspraktijken en cusrsussen daarin. Ik wil nooit meer een vacature zien voor zelfstandig ondernemer. Ik hoop dat netwerkmarketingbedrijven duidelijkheid gaan geven over hoeveel men met de eerste verkoop kan verdienen in plaats over hoeveel je verdient over een eeuwigheid, die wie weet nog eens komt of niet.
Bedrijven die tot 1600 euro laten betalen voor je introductiepakket: ik zou het niet doen. Het is begrijpelijk dat je kennis wilt nemen van de producten die je gaat verkopen. Waarom deelt het netwerkmarketingbedrijf dan niet wat gratis uit? En laat mensen zelf beslissen of ze verder nog producten willen aanschaffen. Als een bedrijf het moet hebben van de omzet onder haar eigen vertegenwoordigers, dan zit er ergens iets niet goed. Overigens is het wettelijk verplicht om klanten te hebben anders dan de vertegenwoordigers/distributeurs zelf. Behalve dat haat ik het als je geld moet inleggen en je weet nog niet eens of je het terug zult kunnen verdienen.
In de tweede plaats heb ik ook een hekel aan de wervingspraktijken. En met mij vele anderen. Het komt heel veel voor dat nieuwe vertegenwoordigers met mooie praatjes het bedrijf binnengehaald worden. Er worden gouden bergen beloofd. Er wordt aanvankelijk verteld dat je niet hoeft te verkopen, maar dat je "deelt". Later merken de nieuwe distributeurs vanzelf dat "delen " tóch hetzelfde is als verkopen. Ik vind het niet vreemd dat, naar ik schat, 80 tot 90 procent weer stopt met netwerkmarketing. Jammer genoeg is dat pas nadat ze eerst behoorlijk geïnvesteerd hebben.
Nog erger is het als de wervingspraktijken helemaal onduidelijk worden. Soms zie je advertenties met: vacature. Werklozen gaan erop af en denken dat ze in loondienst komen. Pas als ze op gesprek komen horen ze om wat voor bedrijf het gaat. Hoe fout kun je bezig zijn!
Verder is het vrijwel altijd in eerste instantie onduidelijk hoeweel geld je nu echt gaat verdienen. En dan bedoel ik nu. Want later, als je downline tot honderduizend is gegroeid, ja dan verdien je miljoenen (willen we dat dan met zijn allen--een onderdeel zijn van de huidige graaicultuur?). Het compensatieplan is overigens altijd behoorlijk ingewikkeld. En wat verdien je nu eigenlijk met je eerste verkoop?
Tja en toch doe ik zelf nog steeds aan netwerkmarketing. Ik heb al eerder verteld over de mooie dingen eraan en dat zal ik nog wel even blijven doen. Voor mij heeft netwerkmarketing toch betekend: geld verdienen, zodat ik een eigen zaak kon beginnen (naast het netwerkmarketing). Belangrijk voor mij is ook het ontmoeten van veel nieuwe mensen en het vormen van nieuwe vriendschappen. Bovendien gaat er steevast een gedeelte van mijn omzet naar een goed doel.
Ik hoop dan ook dat de netwerkmarkitingbedrijven afstappen van inschrijfgeld vragen, afstappen van vervelende wervingspraktijken en cusrsussen daarin. Ik wil nooit meer een vacature zien voor zelfstandig ondernemer. Ik hoop dat netwerkmarketingbedrijven duidelijkheid gaan geven over hoeveel men met de eerste verkoop kan verdienen in plaats over hoeveel je verdient over een eeuwigheid, die wie weet nog eens komt of niet.
Subscribe to:
Posts (Atom)