THE SECRET

Wednesday, January 31, 2007

Netwerkmarketing is makkelijk en leuk

Eigenlijk moet ik zeggen : Na een jaar wordt netwerkmarketing makkelijk. Na een jaar wordt netwerkmarketing ook leuk.

In het begin was het ook bij mij zo: de meeste mensen willen niets van je kopen, en al helemaal niets van netwerkmarketing horen. Ik had nog geluk dat een broer en twee vrienden klant van me wilden worden. Door op een beurs te staan verkocht ik ook in het begin redelijk wat producten. Maar het viel me toen nog niet makkelijk.

Ik ben daarom gaan denken: hoe kan ik het mensen makkelijker maken in netwerkmarketing.
Waarom?
Ik heb de mensen nodig om mijn organisatie uit te breiden. later heb ik inkomsten uit het werk wat zij doen. Het is alleen maar redelijk dat ik nu wat werk verricht voor hun inkomsten.

Als er iemand nieuw is in mijn organisatie zorg ik er voor dat hij zo snel mogelijk, tussen een week en twee maanden zijn inschrijfgeld terugverdient.
Gewoon door hem of haar klanten van mij te geven. Dan verdient hij of zij geld en wordt enthousiast, zodat hij enthousiast en geloofwaardig overkomt en makkelijker zelf klanten en nieuwe vertegenwoordigers werft. Het betekent wat minder inkomsten voor mij, maar ook minder werk en een verzekerde toekomst.

Ik geniet ervan om mensen aan een beetje geld te helpen. Ik heb er plezier in om steeds weer nieuwe mensen, nieuwe klanten en nieuwe vertegewoordigers te ontmoeten. En ik heb schijt aan adviezen zoals:
- je moet mensen niet teveel helpen; ze moeten zelf werken
- je moet niets gratis geven, dat is goedkoop en dan denken mensen dat het niets waard is
- monkey see monkey do.

Ik vind mijn eigen weg uit. Ik verdien aan netwerkmarketing. Mijn downline verdient aan netwerkmarketing. En het is erg leuk op deze manier.

Naruurlijk heb ik wel wat tips meegenomen van trainingen en gesprekken en artikeltjes. Maar ik denk dat de belangrijkste tip vaak vergeten wordt:

Blijf jezelf en heb plezier in netwerkmarketing
-

No comments: