Waarom netwerkmarketing vaak faalt is omdat de vertegenwoordigers echt niet 10 mensen per maand willen recruteren en ook niet alles doen om te verkopen en al het andere wat nodig is. Ze willen gewoon iets voor niets.
Dat is waarom netwerkmarketing soms niet werkt, en waarom professionele netwerkmarketeers bijna in een burn-out raken om hun dagelijkse boterham te kunnen verdienen.
Wat nodig is om zoveel geld te verdienen is een fantastisch product of dienst en vooral een fantastische strategie en het kennen van de juiste mensen.
Een onconventionele manier is gorilla-, of guerillamarketing. Mark Bove definieert het als volgt:
Het idee is je te focussen op een particuliere doelgroep en manieren te vinden om die groep te bereiken. Je neemt wat je klanten te bieden hebt op een manier die je in hun dagelijkse leven brengt. Geef bijvoorbeeld iets aan hun algemene goede doel, of deel pennen of bloknoten met jouw logo uit of kalenders. Dit zijn alleen maar een paar manieren om dit te doen, maar er zijn letterlijk duizenden manieren.
Een beetje psychologie is van levensbelang voor goede gorillamarketing strategie. Door mee te doen aan liefdadigheid, creƫer je niet alleen nieuwe relaties met de mensen die die liefdadighied runnen, maar ook de mensen die aan dat goede doel geven en de mensen voor wie het bestemd is zien je allemaal als iemand waar mee ze een relatie hebben.
Als jouw product of dienst past in een van deze groepen, dan heb je een neiuwe bron van loyale klanten. Zij zullen eerder bij jou kopen dan bij iemand anders, want je bent een actief lid van dat goede doel, die club, kerk of activiteit.
No comments:
Post a Comment